Select your language

Agárdi Irma – Berezvai Zombor – Alt Mónika-Anetta (2024): Jövedelmezőbbek-e a digitális marketing innovációk a nem digitális marketing innovációknál? Európai kiskereskedelmi helyzetkép

Loading. Please, wait.

Agárdi Irma – Berezvai Zombor – Alt Mónika-Anetta (2024): Jövedelmezőbbek-e a digitális marketing innovációk a nem digitális marketing innovációknál? Európai kiskereskedelmi helyzetkép. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 7–7.

Authors

  • Irma, Agárdi. Budapesti Corvinus Egyetem.
  • Zsombor, Berezvai. Budapesti Corvinus Egyetem.
  • Mónika Anetta, Alt. Babeș-Bolyai Tudományegyetem.

Abstract

Do digital marketing innovations outperform non-digital marketing innovations in profitability? The landscape of European retailing

This paper aims to analyse the impact of non-digital and digital marketing innovations on the profitability of retail companies. Drawing on a robust database of marketing innovation outcomes between 2007 and 2021 from 18 large European grocery retailers, our study employs dynamic panel data models for analysis. Our research findings reveal that digital and non-digital innovations have a significant, negative quadratic effect on retail profitability. This implies that as retailers introduce additional digital and non-digital marketing innovations, the profitability increases, but at a diminishing rate, eventually reaching a turning point where further marketing innovations negatively influence the retailer’s net profit margin. Surprisingly, our findings highlight that digital marketing innovations demonstrate a higher diminishing return on profitability than non-digital marketing innovations, providing theoretical and practical implications.

marketing innovation digital innovation financial performance grocery retailing panel data analysis

Language

hungarian

Details of publishing collection

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Details

Association for Marketing Education and Research
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Tax number: 18652279-2-43
Bank account number:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.