Bálint Alexandra – Törőcsik Mária (2024): Válságok és fogyasztás- szakértői véleményezés szerint
Loading. Please, wait.
Bálint Alexandra – Törőcsik Mária (2024): Válságok és fogyasztás- szakértői véleményezés szerint. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 9–9.
Authors
- Alexandra, Bálint. Pécsi Tudományegyetem.
- Mária, Törőcsik. Pécsi Tudományegyetem.
Abstract
Crises and consumption - expert opinions
The study of consumer behaviour is a major focus of marketing research. The crisis of recent years has left its mark on consumption, both in terms of structure and volume, bringing a renewed focus on a better understanding of consumer behaviour. The present research investigates which crisis periods in Hungary since the change of regime can be identified that have already had a major impact on consumers, and whether patterns can be identified in the coping strategies that emerge during crises. Recognising patterns can be a major help in marketing work to ensure that brands and companies do not lose their market position in times of recession. To gain a deeper understanding of the research topic, we conducted in-depth interviews with experts, the results of which show that there are well-defined crises in terms of consumer behaviour and that patterns can be detected in coping strategies.
crisis consumer behavior coping strategies in-depth expert interview
Language
hungarian
Details of publishing collection
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024