Bednárik Éva – Takáts Alexandra – Jámbori Zsuzsanna – Mészáros Katalin (2024): Drónfelhasználási területekkel kapcsolatos lakossági vélemények vizsgálata a Nyugat-Dunántúlon
Loading. Please, wait.
Bednárik Éva – Takáts Alexandra – Jámbori Zsuzsanna – Mészáros Katalin (2024): Drónfelhasználási területekkel kapcsolatos lakossági vélemények vizsgálata a Nyugat-Dunántúlon. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 11–11.
Authors
- Éva, Bednárik. Soproni Egyetem, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar.
- Alexandra, Takáts. Soproni Egyetem, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar.
- Zsuzsanna, Jámbori. Soproni Egyetem, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar.
- Katalin, Mészáros. Soproni Egyetem, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar.
Abstract
Public opinion survey on drone use areas in Western Transdanubia
The research results presented in this paper are related to the development of a fixed-wing drone. The aim of our research was to find out the public opinions on the relevant areas of drone use in Western Transdanubia. In a literature review, we explored the determinants of attitudes and examined the impact of individual characteristics, interest, experience, and knowledge on perceived usefulness. According to the online questionnaire survey, raising interest in drones for public use and increasing awareness will increase the sense of usefulness of drones in the areas of use studied.
product development market research
COM_DOCS_ACKNOWLEDGEMENTS
This publication has been funded by the Ministry of Innovation and Technology (successor: Ministry of Culture and Innovation) through the National Research Development and Innovation Fund, under the TKP2021- NVA-13 project, funded by the TKP2021-NVA call for proposals.
Language
hungarian
Details of publishing collection
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024