Benics Kálmán – Béla-Csovcsics Andrea – Táskai Ottilia – Vereckei-Poór Bence (2024): Fenntarthatóság és a kínai elektromos autómárkák percepciója Magyarországon - Gépi tanulási módszerek alkalmazása
Loading. Please, wait.
Benics Kálmán – Béla-Csovcsics Andrea – Táskai Ottilia – Vereckei-Poór Bence (2024): Fenntarthatóság és a kínai elektromos autómárkák percepciója Magyarországon - Gépi tanulási módszerek alkalmazása. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 13–13.
Authors
- Kálmán, Benics. Szegedi Tudományegyetem.
- Andrea, Béla-Csovcsics. Szegedi Tudományegyetem.
- Ottilia, Táskai. Eötvös Lóránd Tudományegyetem.
- Bence, Vereckei-Poór. Pécsi Tudományegyetem.
Abstract
Perception of Chinese car brands in the light of sustainability in Hungary - Using Machine learning methods
One of the defining issues of our time is sustainability. Transport, and road transport in particular, is a major contributor to emissions, making mobility a widely researched and actual issue. At present, it appears that the lowest emissions can be achieved through the electrification of mobility. Chinese car manufacturers have made significant progress in the development of electric powertrains. As a result of this R&D process, several new, marketable, and competitively priced car brands are now at the gateway to European markets. As electric cars are considered as automotive innovations with still low market penetration in Hungary, it is necessary to examine the consumer perception and acceptance in order to fulfil the expectations. Therefore, a questionnaire survey was conducted with 310 participants to find out whether Hungarian consumers are familiar with Chinese car brands available in Hungary, how much they like them and whether they would be willing to buy them. The data was analyzed by using machine learning method.
sustainability electric car Chinese car brands machine learning method
Language
hungarian
Details of publishing collection
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024