Select your language

Bifkovics Bettina – Malota Erzsébet (2024): Sztereotípiák és előítéletek az Ukrajnai menekültekkel való önkéntességsorán

Loading. Please, wait.

Bifkovics Bettina – Malota Erzsébet (2024): Sztereotípiák és előítéletek az Ukrajnai menekültekkel való önkéntességsorán. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 15–15.

Authors

  • Bettina, Bifkovics. Budapesti Corvinus Egyetem.
  • Erzsébet, Malota. Budapesti Corvinus Egyetem.

Abstract

Stereotypes when volunteering with Ukrainian refugees

In response to the refugee crisis in Ukraine in 2020, non-profit organisations mobilised volunteers to aid the incoming refugees. In Hungary, volunteers from across the country offered their support in various ways, including transportation, accommodation, and food collection. This initiative brought together individuals from diverse national and cultural backgrounds, highlighting the importance of examining the cultural aspects of volunteering. In our research, we employed in-depth interviews to examine the stereotypes and prejudices that volunteers and their immediate environment face when volunteering with Ukrainian refugees. Our findings revealed the existence of six dominant stereotypes and prejudices. It is possible to distinguish between those who are closely acquainted with the volunteer and those who are not from the perspective of supporting the volunteering initiative. Based on the results of our research, non-profit organisations can work proactively to challenge existing stereotypes and prejudices to further expand their volunteer base.

volunteering Ukrainian refugee crisis cultural differences stereotypes

Language

hungarian

Details of publishing collection

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Details

Association for Marketing Education and Research
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Tax number: 18652279-2-43
Bank account number:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.