Bifkovics Bettina – Malota Erzsébet (2024): Sztereotípiák és előítéletek az Ukrajnai menekültekkel való önkéntességsorán
Loading. Please, wait.
Bifkovics Bettina – Malota Erzsébet (2024): Sztereotípiák és előítéletek az Ukrajnai menekültekkel való önkéntességsorán. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 15–15.
Authors
- Bettina, Bifkovics. Budapesti Corvinus Egyetem.
- Erzsébet, Malota. Budapesti Corvinus Egyetem.
Abstract
Stereotypes when volunteering with Ukrainian refugees
In response to the refugee crisis in Ukraine in 2020, non-profit organisations mobilised volunteers to aid the incoming refugees. In Hungary, volunteers from across the country offered their support in various ways, including transportation, accommodation, and food collection. This initiative brought together individuals from diverse national and cultural backgrounds, highlighting the importance of examining the cultural aspects of volunteering. In our research, we employed in-depth interviews to examine the stereotypes and prejudices that volunteers and their immediate environment face when volunteering with Ukrainian refugees. Our findings revealed the existence of six dominant stereotypes and prejudices. It is possible to distinguish between those who are closely acquainted with the volunteer and those who are not from the perspective of supporting the volunteering initiative. Based on the results of our research, non-profit organisations can work proactively to challenge existing stereotypes and prejudices to further expand their volunteer base.
volunteering Ukrainian refugee crisis cultural differences stereotypes
Language
hungarian
Details of publishing collection
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024