Select your language

Danó Györgyi – Kovács Stefan (2024): A Mesterséges Intelligencia gyakorlati alkalmazásának lehetőségei a marketingkutatásban

Loading. Please, wait.

Danó Györgyi – Kovács Stefan (2024): A Mesterséges Intelligencia gyakorlati alkalmazásának lehetőségei a marketingkutatásban. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 18–18.

Authors

  • Györgyi, Danó. BME Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar.
  • Stefan, Kovács. BME Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar.

Abstract

Possibilities for Practical Applications of Artificial Intelligence in marketing research

The opportunities afforded by Artificial Intelligence (AI) are transforming every industry, including marketing research. In our study, we examine the practical applications of AI in this field, providing examples of currently available tools and their modes of application. Through our primary research, we investigated the attitudes of the Hungarian population towards AI, focusing on acceptance of a virtual interviewer. Our findings indicate that there is a significant portion of respondents who refuse this solution; however, focusing on customization according to individual preferences during development can improve response willingness and enhance respondent experience. We summarize the advantages and disadvantages of AI application in marketing research, with particular emphasis on virtual interviewers.

artificial intelligence market research response willingness

COM_DOCS_ACKNOWLEDGEMENTS

This guideline for paper submission was made possible by the kind participation of all organizing committee members.

Language

hungarian

Details of publishing collection

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Details

Association for Marketing Education and Research
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Tax number: 18652279-2-43
Bank account number:
Magnet Bank 16200223-10038989