Danó Györgyi – Kovács Stefan (2024): A Mesterséges Intelligencia gyakorlati alkalmazásának lehetőségei a marketingkutatásban
Loading. Please, wait.
Danó Györgyi – Kovács Stefan (2024): A Mesterséges Intelligencia gyakorlati alkalmazásának lehetőségei a marketingkutatásban. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 18–18.
Authors
- Györgyi, Danó. BME Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar.
- Stefan, Kovács. BME Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar.
Abstract
Possibilities for Practical Applications of Artificial Intelligence in marketing research
The opportunities afforded by Artificial Intelligence (AI) are transforming every industry, including marketing research. In our study, we examine the practical applications of AI in this field, providing examples of currently available tools and their modes of application. Through our primary research, we investigated the attitudes of the Hungarian population towards AI, focusing on acceptance of a virtual interviewer. Our findings indicate that there is a significant portion of respondents who refuse this solution; however, focusing on customization according to individual preferences during development can improve response willingness and enhance respondent experience. We summarize the advantages and disadvantages of AI application in marketing research, with particular emphasis on virtual interviewers.
artificial intelligence market research response willingness
COM_DOCS_ACKNOWLEDGEMENTS
This guideline for paper submission was made possible by the kind participation of all organizing committee members.
Language
hungarian
Details of publishing collection
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024