Lázár Erika – Bakó Lili – Németh Péter (2024): A színek szerepe az in-store információészlelésben: egy szemkamerás kísérlet tanulságai
Loading. Please, wait.
Lázár Erika – Bakó Lili – Németh Péter (2024): A színek szerepe az in-store információészlelésben: egy szemkamerás kísérlet tanulságai. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 77–77.
Authors
- Erika, Lázár. Pécsi Tudományegyetem.
- Lili, Bakó. Pécsi Tudományegyetem.
- Péter, Németh. Pécsi Tudományegyetem.
Abstract
The role of colour in in-store information perception: insights from an eye tracking experiment
The contemporary shopping environment has led to an intensification of the sensory and emotional experiences associated. It is therefore also important to investigate the impact of these stimuli on consumers’ decisions. However, it is important to note that the individual’s attention is not nearly as conscious as one might first think. The primary source of information for attention is visual stimuli, which are acquired by vision as a sensory process. However, it is important to note that important neurobiological processes are also involved. In general, the decision-making process is characterised by a rapid, emotional and unconscious nature, which may be perceived as more intuitive than cognitive. It can be demonstrated that 90% of information processing is unconscious. In our eye-tracking experiment with a sample of 90 people, we showed the importance of highlighting price labels with colours as a good way to attract attention in-store.
eye-tracking experiment in-store research questionnaire
Language
hungarian
Details of publishing collection
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024