Molnár László – Nagy Szabolcs – Papp Adrienn (2024): A neobankok fogyasztói elfogadásának vizsgálata a fiatal felnőttek körében
Loading. Please, wait.
Molnár László – Nagy Szabolcs – Papp Adrienn (2024): A neobankok fogyasztói elfogadásának vizsgálata a fiatal felnőttek körében. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 pp. 89–100. DOI:10.62561/EMOK-2024-08
DOI
https://doi.org/10.62561/EMOK-2024-08
Authors
- László, Molnár. Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar.
- Szabolcs, Nagy. Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar.
- Adrienn, Papp. Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar.
Abstract
Analysis of customer acceptance of neobanks among young adults
In recent years, the rapid advancement of technology has triggered a significant shift towards the digitization of financial services, fostering the emergence of numerous neobanks. Our study aims to delve into the decision-making process of both potential and existing neobank users. Specifically, we aim to scrutinize the interplay among various factors influencing customers’ inclination towards utilizing neobank services, expanding the conventional technology acceptance model (TAM) to encompass the dimension of trust. To address these objectives, we conducted an online survey in Hungary in 2022. Employing structural equation modeling (SEM) on a cohort of 475 participants, our analysis reveals that the intention to use neobank services is directly shaped by the attitude towards usage, which, in turn, is positively influenced by trust, perceived usefulness, and perceived ease of use. These findings advocate that neobanks should prioritize cultivating favorable attitudes towards their services, emphasizing trustworthiness, reliability, user-friendliness, and utility.
neobank customer acceptance TAM SEM
Language
hungarian
Details of publishing collection
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024