Palcsó Sára (2024): Tradíció és innováció: kettős sikertényező az alkoholmárkáknál
Loading. Please, wait.
Palcsó Sára (2024): Tradíció és innováció: kettős sikertényező az alkoholmárkáknál. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 119–119.
Authors
- Sára, Palcsó. Altagrand Zrt..
Abstract
Tradition and innovation: the double success factor for spirit brands
This study examines the significance of the combination of tradition and innovation in the successful brand management of spirit brands. For effective global market positioning, spirit brands need not only to preserve their traditional values but also to be open to innovation. This is especially true to luxury brands and lifestyle product categories. In the literature review I examine the theoretical frameworks and background that support this claim. Through an analysis of the LVMH group, Diageo, and their key brands, I demonstrate how this duality enhances the brands´ market position, positively influence consumer perception, and increases market share. The study highlights that, besides the respect for traditions, openness to innovation can provide strategic advantages in the spirit industry. It also addresses the impact of applying modern marketing techniques and business models on the competitiveness of the brands.
spirit brands tradition innovation brand strategy competitiveness
Language
hungarian
Details of publishing collection
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024