Select your language

Sikó Beáta (2024): A viselkedésalapú célzás adatvédelmi aspektusainak elemzése az Instagram felhasználók körében PLS-útelemzés segítségével

Loading. Please, wait.

Sikó Beáta (2024): A viselkedésalapú célzás adatvédelmi aspektusainak elemzése az Instagram felhasználók körében PLS-útelemzés segítségével. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 125–125.

Authors

  • Beáta, Sikó. Szegedi Tudományegyetem.

Abstract

Analyzing the privacy aspects of behavioural targeting among Instagram users using PLS path modelling

With the rise of behavioural advertising targeting, the perceived benefits are gradually being matched by privacy issues for users. This dichotomy in attitudes towards privacy is described in the literature as the personalisation- privacy paradox, for which there is currently no single agreed model. Related to this, this study aims to model the variables considered most relevant to behavioural targeting on Instagram, to explore the interrelationship between them. Confirmatory factor analysis and PLS path modelling were run to test the theoretical model. After testing the hypotheses, a research model incorporating perceived personalisation, perceived intrusiveness, privacy concerns and ad attitudes was created, which could serve as a basis for further quantitative research on behavioural targeting in the future.

online behavioral advertising privacy PLS path modelling

Language

hungarian

Details of publishing collection

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Details

Association for Marketing Education and Research
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Tax number: 18652279-2-43
Bank account number:
Magnet Bank 16200223-10038989