Select your language

Szász Tünde – Hlédik Erika (2024): Énképilleszkedés az online vásárlási folyamatokban: Összehasonlító weboldalhasználhatósági teszt szemmozgáskövetővel

Loading. Please, wait.

Szász Tünde – Hlédik Erika (2024): Énképilleszkedés az online vásárlási folyamatokban: Összehasonlító weboldalhasználhatósági teszt szemmozgáskövetővel. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 126–126.

Authors

  • Tünde, Szász. Eötvös Loránd Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar.
  • Erika, Hlédik. Eötvös Loránd Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar.

Abstract

Self-congruity in online shopping: Comparative website usability test with eye-tracking

The study uses an eye-tracking technology to compare the self-identity-driven purchase process on two websites. Eye-tracking data was collected using a Tobii T120 camera and processed using Tobii Pro Lab software. Fifteen participants took part in a website usability test, completing tasks of varying complexity on two drugstore websites in a 2x2 layout. The study investigates the congruity between website-self-image and product-self-image using interviews and quantitative data analysis. By tracking the eye movements of the participants, their decision making processes were explored. The results highlight differences in website design and structure that affect self-congruity and purchase decisions. We suggest practical applications of website customisation, emphasising the need for user-centred approaches to enhance the online shopping experience.

self-congruity usability test,eye-tracking

Language

hungarian

Details of publishing collection

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Details

Association for Marketing Education and Research
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Tax number: 18652279-2-43
Bank account number:
Magnet Bank 16200223-10038989