Varga Ákos – Jónás Rebeka – Rudolf Alexa (2024): Navigálás a digitális asztalnál: Az online vélemények hatása az étteremlátogatási szándékra a magyar fogyasztók körében
Loading. Please, wait.
Varga Ákos – Jónás Rebeka – Rudolf Alexa (2024): Navigálás a digitális asztalnál: Az online vélemények hatása az étteremlátogatási szándékra a magyar fogyasztók körében. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 145–145.
Authors
- Ákos, Varga. Budapesti Corvinus Egyetem.
- Rebeka, Jónás. Budapesti Corvinus Egyetem.
- Alexa, Rudolf. Budapesti Corvinus Egyetem.
Abstract
Navigating the Digital Table: The Influence of Online Reviews on Restaurant Visit Intentions Among Hungarian Consumers
This study explores the influence of Google reviews on Hungarian consumers’ attitudes and intentions to visit restaurants. Employing an extended Technology Acceptance Model (TAM) and structural equation modelling (SEM), the research investigates key factors shaping attitudes toward Google reviews, including perceived enjoyment, usefulness, trustworthiness, information quality, review quantity, and ease of use. The findings reveal that perceived enjoyment, usefulness, and trustworthiness exert significant positive influences on attitudes, while perceived review quantity exhibits a negative effect. Notably, positive attitudes toward Google reviews significantly enhance restaurant visit intentions. Age emerges as a significant factor, with younger consumers more inclined to visit restaurants based on Google reviews. Our results underscore the importance of fostering enjoyment, usefulness, and trust in leveraging online reviews for the Hungarian restaurant industry, while addressing potential concerns regarding review quantity.
online reviews consumer behavior Technology Acceptance Model (TAM) structural equation modelling (SEM) digital marketing
Language
hungarian
Details of publishing collection
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024