Select your language

Varga Ákos – Jónás Rebeka – Rudolf Alexa (2024): Navigálás a digitális asztalnál: Az online vélemények hatása az étteremlátogatási szándékra a magyar fogyasztók körében

Loading. Please, wait.

Varga Ákos – Jónás Rebeka – Rudolf Alexa (2024): Navigálás a digitális asztalnál: Az online vélemények hatása az étteremlátogatási szándékra a magyar fogyasztók körében. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 145–145.

Authors

  • Ákos, Varga. Budapesti Corvinus Egyetem.
  • Rebeka, Jónás. Budapesti Corvinus Egyetem.
  • Alexa, Rudolf. Budapesti Corvinus Egyetem.

Abstract

Navigating the Digital Table: The Influence of Online Reviews on Restaurant Visit Intentions Among Hungarian Consumers

This study explores the influence of Google reviews on Hungarian consumers’ attitudes and intentions to visit restaurants. Employing an extended Technology Acceptance Model (TAM) and structural equation modelling (SEM), the research investigates key factors shaping attitudes toward Google reviews, including perceived enjoyment, usefulness, trustworthiness, information quality, review quantity, and ease of use. The findings reveal that perceived enjoyment, usefulness, and trustworthiness exert significant positive influences on attitudes, while perceived review quantity exhibits a negative effect. Notably, positive attitudes toward Google reviews significantly enhance restaurant visit intentions. Age emerges as a significant factor, with younger consumers more inclined to visit restaurants based on Google reviews. Our results underscore the importance of fostering enjoyment, usefulness, and trust in leveraging online reviews for the Hungarian restaurant industry, while addressing potential concerns regarding review quantity.

online reviews consumer behavior Technology Acceptance Model (TAM) structural equation modelling (SEM) digital marketing

Language

hungarian

Details of publishing collection

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (eds.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Details

Association for Marketing Education and Research
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Tax number: 18652279-2-43
Bank account number:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
We use cookies

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.