Válasszon nyelvet

Elnök: Simon Judit, egyetemi tanár, Budapesti Corvinus Egyetem
Alelnök: Dr. Szalkai Zsuzsanna, egyetemi docens, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem

A munkabizottság elősegíti a marketing szűkebb területének, az üzleti, vagy business-to-business marketingnek a hazai kutatói, oktatói közötti tapasztalatcseréjét, a nemzetközi tudományos szintéren a kapcsolatok elmélyítését.

A munkabizottság konferenciákat, workshopokat szervez a szakterület kutatói, PhD hallgatói számára. A munkacsoport számos tagja több éves, évtizedes szakmai kapcsolatot ápol a B2B marketing egyik irányzatát képviselő, Industrial Marketing and Purchasing (IMP) Group (https://www.impgroup.org/) több kutatójával. 2010-ben a Budapesti Corvinus Egyetem adott otthont a közel 200 fős IMP konferenciának. 2013-ban a Magyarországi IMP (hIMP) Kutatócsoporttal és a Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdasági Intézet Vállalkozásfejlesztési Kutatóközpontjával közösen szervezett konferenciát az „Üzleti kapcsolatok és értékteremtés – a hazai kutatók hozzájárulása az IMP Group kutatásaihoz” címmel.

2016-ban házigazdája volt az ENRIC (European Network for Research and Innovation) munkacsoport által szervezett workshopnak a Budapesti Corvinus Egyetemen. 2018-ban „Értékteremtés az üzleti hálózatokban” címmel rendezett workshopot, szintén a Budapesti Corvinus Egyetemen. 2020 óta számos tag bekapcsolódott az IMP Group-on belül működő Resource Interaction Special Interest Group (RI SIG) munkájába. 2022-ben nemzetközi workshop került megrendezésre "Competitiveness and Internationalization: Theoretical background and contemporary challenges " címmel a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen. A workshop keretében nyitó előadást tartott Naresh K. Malhotra professzor emeritus (Georgia Institute of Technology, USA). Az említett egyetemeken kívül az alábbi egyetemek kutatóival tart fent együttműködéseket: Szegedi Tudományegyetem, Miskolci Egyetem, Pannon Egyetem.

Fontosabb, a munkabizottság szakterületén megjelent publikációk:

Könyvek, könyvfejezetek:

  • Piskóti István (2016): Business marketing és menedzsment. Akadémiai Kiadó, Budapest
  • Gelei Andrea – Mandák Tibor (szerk.) (2011): Dzsungel vagy esőerdő? Az üzleti kapcsolatok hálózata. Akadémiai Kiadó, Budapest
  • Håkan Håkansson (2010): Határtalan hálózatok. Az üzleti kapcsolatok menedzsmentjének új szemlélete. Alinea Kiadó, Budapest
  • Judit Simon, Balázs Révész, Tibor Mandják, Zsuzsanna Szalkai, Erzsébet Hetesi (2019): Construction projects as a vehicle for health care innovation? In: Havenvid Malena Ingemansson ; Linné Åse ; Bygballe Lena E. ; Harty Chris (szerk.) The Connectivity of Innovation in the Construction IndustryAbingdon, New York: Routledge, pp 143-172

Cikkek nemzetközi folyóiratokban:

  • Mandják, T., Szalkai, Z., Hlédik, E., Neumann-Bódi, E., Magyar, M. and Simon, J. (2021), "The knowledge interconnection process: evidence from contract manufacturing relationships", Journal of Business & Industrial Marketing, Vol. 36 No. 9, pp. 1570-1584.
  • Veres, Z., Varga-Toldi, K. (2021): ERIP: Service Quality Model of Management Consulting Projects, Journal of Business & Industrial Marketing 36 : 7 pp. 1090-1102.
  • Mandják, T., Szalkai, Zs., Neumann-Bódi, E., Magyar, M., Simon, J. (2016): Trigger issues in emerging relationships, Industrial Marketing Management, Volume 58, October 2016, pp. 137-147
  • Mandják, T. and Simon, J. (2016), "An old picture … or is it? The relations between business and political networks in Hungary", IMP Journal, Vol. 10 No. 3, pp. 483-511.
  • Mandják, T., Szalkai, Zs., Neumann-Bódi, E., Magyar, M., Simon, J. (2015): Emerging relationships: How are they born?, Industrial Marketing Management, Volume 49, August 2015, pp. 32-41.
  • Mandják, T., Szalkai, Zs., Neumann-Bódi, E., Magyar, M., Simon, J. (2014):Phoenix in the network: The genesis of a Hungarian industrial company, The IMP Journal 8(3), pp. 107-119.
  • Simon, J., Mandják, T., Henseler, J., Szalkai, Zs. (2012): Typology of business relationships using buyer’s and supplier’s perceptions, The IMP Journal , 6(2), pp. 109-134.
  • Veres, Zoltán (2012): Uncertainty-reducing project-competences as organizational capabilities, The IMP Journal 6 : 2 pp. 154-166.
  • Zsuzsanna Szalkai; Barbara Jenes; Edit Neumann-Bódi; Mária Magyar; Tímea Tóth (2012): Contribution of Hungarian Researchers to the IMP Philosophy : Summary of the Papers Written by Hungarian Authors or Co-authors for the Annual IMP Conferences between 1996-2009. The IMP Journal, Vol. 6, Issue 2, pp 167-186
  • Mandják, T., Simon, J., Szalkai, Zs. (2011):A framework for the analysis of global, regional and local business networks, Industrial Marketing Management, Volume 40, Issue 6, August 2011, pp. 822-829
  • Lindgreen, Adam ; Révész, Balázs ; Glynn, Mark (2009): Purchasing orientation, Journal of Business & Industrial Marketing 24 : 3-4 pp. 148-153.

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
Sütiket használunk
Oldalainkon sütiket használunk. Ezek egy része szükséges az oldal működéséhez, a többi nekünk segít az oldal fejlesztésében és a felhasználói élmény javításában (követő sütik). Engedélyezheti ezeket a sütiket, de kérjük, vegye figyelembe, hogy az oldal nem minden funkcióját tudja igénybe venni a sütik nélkül.