A társadalomtudományi, a közgazdaságtani és a gazdálkodástudományi kutatásokban, ezen belül is hangsúlyosan a marketingkutatásban jelentős szerepe van az adatok kvantitatív jellegű elemzésének. A felhasznált adatok gyakran primer megkérdezéses kutatásokból származnak.
Idén immár 15. alkalommal rendezik meg az Agrármarketing és- médianapot. A rendezvény célja, hogy az agrárium számára elhozza a legújabb marketing és média trendeket, melyekkel új nézőpontokat mutatnak be.
Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
XXXI. Nemzetközi Konferencia
Tudományágak kaleidoszkópja – a marketing, mint transzdiszciplináris terület
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar
Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék
Nádas Tó Park Hotel****, Vasad
2025. augusztus 25-27.
Az idei évben először szervezett Business Brunch-ot a Piackutatók Magyarországi Szövetsége, melyre ezúttal az EMOK elnöksége is meghívást kapott. Az esemény kiváló alkalmat biztosított a már meglévő együttműködés szorosabbra fűzésére, arra, hogy a két szervezet további együttműködési lehetőségeket találjon, ennek keretében több jövőbeni kapcsolódási pont is felvázolásra került. A délelőtt során Simon Judit professzor asszony mutatta be és dedikálta szerzőtársaival frissen megjelent Kvantitatív elemzési módszerek – SPSS használata a kutatási gyakorlatban könyvét, melynek hivatalos könyvbemutatójára a január 31.-én megrendezésre kerülő Kutatás- és oktatásmódszertani workshop keretében kerül sor 15.30-tól.
Február 6-án tartja az IAB Hungary a videós hirdetések témája köré épülő IAB Cafét, ahol idén is kiosztják az Év videós hirdetése díjat. A szakmai délelőttön egy friss kutatás segítségével térképezik fel a hazai videós és streaming piacot.
Az IAB Hungary Retail Media Munkacsoportja január 22-én Budapesten tartja első, minden érdeklődő számára nyitott szakmai eseményét.
Az IAB Cafén a nemzetközi trendek bemutatása mellett a közönség pillanatképet kaphat a magyarországi retail media piacáról, de szó esik azokról az eszközökről, ajánlásokról és a már bevált, legjobb gyakorlatokról is, amelyek rendelkezésre állnak a szegmensben való elinduláshoz. A rendezvény fókuszában a retail mediában rejlő lehetőségek kiaknázása áll, de mivel a piacon minden rohamtempóban változik, ezért előadóink az IAB Café résztvevőit az év során várható és váratlan helyzetek megoldására is igyekeznek felkészíteni.
PMSZ oktatói tagozat megalakítását tervezi az EMOK és a magyarországi piackutató cégeket összefogó – hazai szakmai szervezete, a Piackutatók Magyarországi Szövetsége (PMSZ https://pmsz.org/). Az új tagozatba a hazai felsőoktatási intézmények piackutatás, marketingkutatás oktatóinak jelentkezését várjuk, akik szívesen csatlakoznának a marketing oktatás és kutatás fejlesztését célzó közös projektekhez.
A Magyar Marketing Szövetség Agrár- és Élelmiszer-marketing Tagozata, az MTA Marketing Albizottsága és az EMOK 2024 december 12.n egy közös rendezvényen emlékezett meg a magyar marketing kiemelkedő személyiségének Tomcsányi Pál az MTA rendes tagja születésének 100. évfordulójáról. A rendezvény a Gellért Campus tetején pazar kilátást nyújtó impozáns helyen került megrendezésre.
Kedves PhD Fórum Résztvevők!
A hazai marketinges PhD közösség egyik legnépszerűbb programjára, az EMOK PhD Fórum soron következő eseményére invitálunk Benneteket! Az esemény célja a PhD hallgatók közösségének erősítése. 2024-ben sikeresen debütált ez a kezdeményezés, melynek keretében a résztvevő PhD hallgatókból 4 kutatócsoport is létrejött, és azóta két közös folyóirat publikáció született. E sikeres példát követve idén további kutatócsoportokat kívánunk támogatni.
2025. január 31.-én kerül megrendezésre az EMOK éves Kutatás- és oktatásmódszertani, valamint PhD workshopja a Budapesti Corvinus Egyetemen. Az egész napos rendezvény délelőtti kutatásmódszertani előadásai különböző aspektusokból vizsgálják, hogy mit tudtunk meg a mesterséges intelligenciáról az elmúlt időszakban, illetve, hogy hova tartunk. A délutáni oktatásmódszertani workshop a mesterséges intelligencia oktatásba történő hatékony integrálásának lehetőségeit, formáit mutatja be a résztvevők számára konkrét, elvihető ötletekkel, tippekkel, megoldásokkal. A nap záró eseményeként kerül sor a PhD workshopra, melynek keretén belül a fiatal marketinges kutatók számára biztosítunk lehetőséget a bemutatkozásra, együttműködések kialakítására, az intézmények közötti hálózatok erősítésére.
2024. november 22.-én került megrendezésre az EMOK őszi kutatásmódszertani workshopja Eye-tracking és egyéb neuromarketing megoldások helye és szerepe a marketingkutatásban címmel. A worksop ezúttal interaktív formában került megrendezésre, melynek az ELTE Gazdaságtudományi Kara adott otthont.