Az Elsevier kiadó a következő publikációs lehetőségeket kínálja marketing témában 2017 első félévében a Journal of Business Research és az Industrial Marketing Management című folyóiratokban.
Journal of Business Research
Special Issue on Corporate Heritage, Corporate Heritage Brands, Organizational Heritage, the Past and Omni-Temporality: Theory, Research and Practice
A Journal of Business Research felhívást tett közzé a corporate heritage, corporate heritage brands területét érintő tanulmányok benyújtására. A különszám célja, hogy lehetőséget teremtsen a nemzetközi szakirodalomban egyre népszerűbb téma kutatóinak eredményeik közlésére.
Többek között az alábbi témákban várnak a szerkesztők tanulmányokat:
- A corporate heritage természete a különböző szektorokban (kereskedelmi, közösségi, civil szektor) és vállalatoknál.
- A szervezet múltjának elemei, mint referenciapontok, melyek információval szolgálhatnak a jelenre és a jövőre nézve.
- Nemzetközi és kultúraközi tanulmányok a corporate heritage és a corporate heritage brand témában és a vállalat múltjának szerepe és jelentősége a különböző kultúrákban.
- A vállalati tradíciók, a szervezet múltjának materiális és immateriális manifesztációinak stratégiai fontossága és hatása a fogyasztókra és stakeholder-ekre
- A különböző, a vállalati/szervezeti történet, emlékezet, tradíció, származás, nosztalgia és örökség fogalomkörébe tartozó, az idő dimenziójára építő elméletek egymáshoz való viszonyát bemutató empirikus eredmények és konceptuális megközelítések.
További információk: https://www.journals.elsevier.com/journal-of-business-research/call-for-papers/special-issue-corporate-heritage-corporate-heritage-brands
A tanulmány benyújtásának határideje: 2017. március 3.
Culture and the Adoption of New Information Technologies - Royal Bank International Research Seminar
A 12. Royal Bank International Research Seminar Montreálban 2017 szeptemberében kerül megrendezésre a Journal of Business Research szponzori támogatásával. A szeminárium célja, hogy feltérképezze a kultúra szerepét az egyre inkább digitalizálódó világunkban és lehetővé tegye a különböző tudományos területekről érkező kutatók eszmecseréjét.
Javasolt témák: a szerkesztők minden témát szívesen látnak, mely kapcsolatba hozható a rohamosan fejlődő információs technológiával, és annak hatásával a fogyasztásra és kultúrára.
A Royal Bank International Research Seminar legjobb tanulmányai lehetőséget kapnak a JBR különszámában (Special issue on Culture and the Adoption of New Information Technologies) való szereplésre.
További információk: https://www.journals.elsevier.com/journal-of-business-research/call-for-papers/culture-and-the-adoption-of-new-information-technologies
A tanulmány benyújtásának határideje: 2017. április 1.
Global environment, contemporary business risks and business failures in the 21st century
A Journal of Business Research felhívást tett közzé az üzleti kockázat és bukás témakörét nemzetközi üzleti illetve stratégiai nézőpontból feldolgozó empirikus vagy koncepcionális tanulmányok közlésére.
A javasolt témák többek között:
- Üzleti bukások okai és szakaszai
- Terrorizmus hatása az üzleti bukásra
- Közösségi média adatok és big data használata az üzleti hibák és bukások megjósolására
- Ország kockázat (politikai kockázat) és az üzleti bukás
- Kockázat menedzsment és az üzleti bukás (előrejelzés, csillapítás)
- Az üzleti bukásból történő tanulást korlátozó, gátló tényezők
- Technológiai fejlődés és üzleti bukás
- Az üzleti bukás következményei.
További információk: https://www.journals.elsevier.com/journal-of-business-research/call-for-papers/global-environment-contemporary-business-risks-and-business
A tanulmány benyújtásának határideje: 2017. június 30.
Industrial Marketing Management
Special Issue on „Open Sustainability in Business Markets”
Az Industrial Marketing Management különszámot jelentet meg, amelynek témája a nyitott fenntarthatóság. A különszám célja, hogy fórumot teremtsen a nyitott fenntarthatóság jelenségével az üzleti piacokon foglalkozó empirikus és teoretikus tanulmányok szerzői számára.
A javasolt témák többek között:
- A szervezetközi kapcsolatok, marketing, termelés és ellátási lánc menedzsment viszonya és szerepe a nyitott fenntarthatóság előmozdításában.
- Milyen alternatív teóriák és nézőpontok segíthetik a nyitott fenntarthatóság jelenségének megértését, conceptualizálását és feltárását?
- Milyen jól bevált taktikák/ gyakorlatok vannak?
- A B2B vállalatok miként választják ki a partnereiket és hogyan koordinálják a nyitott fenntarthatósági folyamatokat?
- Milyen erőforrásokkal és készségekkel szükséges a vállalatoknak rendelkezni, hogy sikeresek legyenek a nyitott fenntarthatóság terén?
További információk: https://www.journals.elsevier.com/industrial-marketing-management/calls-for-papers/special-issue-on-open-sustainability-in-business-markets
A tanulmány benyújtásának határideje: 2017. március 15.
Special Issue on The Sales Force: From Selling To Customer Development
Az Industrial Marketing Management különszámot jelentet meg az értékesítés, ezen belül is az ügyfélfejlesztés témakörében. A különszám célja, hogy megjelenési lehetőséget teremtsen az üzleti piacokon értékesítési feladatot ellátó személyek ügyfélfejlesztő tevékenységét vizsgáló kutatások számára.
A javasolt témák többek között:
- A B2B ügyfelek megértését szolgáló stratégiák és folyamatok
- A beszerzési folyamatok megértése, és az értékesítők és beszerzők közötti interakció
- az értékesítés/szolgáltatás integráció fejlődésének hatása az ügyfélfejlesztésre
- Az ügyfélfejlesztést szolgáló együttműködési stratégiák alkalmazása beszerzési központokkal
- Az ügyfélfejlesztéshez szükséges értékesítői készségek
- Entrepreneurial sales és ügyfélfejlesztés
További információk: https://www.journals.elsevier.com/industrial-marketing-management/calls-for-papers/special-issue-on-the-sales-force-from-selling-to-customer
A tanulmány benyújtásának határideje: 2017. március 15.