Válasszon nyelvet

Az Emerald kiadó publikációs lehetőségei marketing témában 2018 első negyedévére a Journal of Research in Interactive Marketing, az International Marketing Review, a Journal of Historical Research in Marketing és a Journal of Product & Brand Management című folyóiratokban.

 

Különkiadás a „Digitális fogyasztói élmény megértése: automatizálás, kiterjesztés és az okos eszközök” címmel

A Journal of Research in Interactive Marketing,“Understanding the Digital Customer Experience: Automation, Augmentation and Smart Devices” címmel publikációs lehetőséget nyújt mindazon kutatók számára, akik a digitális eszközök marketing vonatkozásai, illetve a fogyasztói élmények területén vizsgálódnak.

Az elektronikus eszközök (okostelefonos, tabletek, hangalapú segédeszközök, mint az Amazon Alexa) növekvő ereje és az egyre szélesebb körben történő hozzáférhetősége következtében, új, médiában gazdag lehetőségeket nyitnak meg a márkák számára, amelyek elősegítik a fogyasztók márkák iránti elköteleződését. A tartalommarketingen és a kétdimenziós interakción túl, a weboldalak és az applikációk, a virtuális valóság, a kiterjesztett valóság egy lehetőséget kínál arra, hogy a felhasználót közvetlenül a szimulált termékbe vagy szolgáltatás élménybe vigye. A hagyományos marketing koncepciók nem adnak teljes támogatást a menedzsment számára a digitális fogyasztói élmények minden aspektusára. Emiatt fontos, hogy szélesítsük a fogyasztói élmények perspektíváját a marketingen és a pszichológián túl, annak érdekében, hogy betekintést kapjunk az ember-számítógép interakcióról, az elemzésről, rendszertervezésről, a jogról, etikáról és más területekről. A különkiadás célja, hogy ezen a gyorsan változó területen egységesítse a digitális fogyasztói élményekkel kapcsolatos tudást, továbbá felvázolja a jövőbeli kutatási lehetőségeket, valamint hozzájáruljon az etikusan felelős és hatékony digitális vásárlói élmények fejlesztésének támogatásához. Ebből kifolyólag a tanulmányokat szívesen fogadják kutatóktól, piaci szereplőktől (vezetőktől) és innovátoroktól.

A felhívás három fő altémát határoz meg a digitális fogyasztói élményekkel kapcsolatban:

  1. Okos eszközök és internetes eszközök
  2. Automatizálás és a mesterséges intelligencia
  3. A fogyasztói élmények kiterjesztése

A fentieken túl azonban az alábbi kapcsolódó témakörökből is várnak tanulmányokat:

  1. A fogyasztói élmények dimenziói és modellek digitális kontextusban
  2. Okos eszközök és az idősebb fogyasztók
  3. Kiterjesztett valóság, mint az elköteleződés hajtóereje
  4. Márkamenedzsment és az okos eszközök
  5. Közösségi média hatása
  6. Adatvédelem

További információk érhetőek el az Emerald Kiadó honlapján.
A tanulmány benyújtásának határideje: 2018.január 31.

 

Különkiadás: Nemzetközi marketing stratégia a digitalizáció korában

Az International Marketing Review különszámot hoz létre „ International Marketing Strategy in the Age of Digitalization” címmel.

A digitalizáció egy sor olyan sokoldalú eszközt biztosít a vállalatok számára, amelyeket alkalmazhatnak az ügyfélkapcsolatok ápolására, segítséget nyújtanak abban, hogy megértsék a fogyasztói insight-okat és hatékony stratégiai, nemzetközi marketing döntéseket hozzanak. Ennek ellenére számos kihívással néznek szembe a marketing menedzserek a nemzetközi marketing döntések megvalósítása során, hiszen az új globális kihívások és lehetőségek, valamint a digitalizáció magával hozta azt a kérdést, hogyan kell sikeres digitális nemzetközi marketing stratégiát fejleszteni. Várnak minden olyan empirikus kutatást, továbbá elméleti keretrendszert bemutató tanulmányokat, amelyek választ adhatnak az új trend által kínált kihívásokra és lehetőségekre, beleértve, de nem kizárólagosan az alábbi témákat:

  1. Nemzetközi ügyfélkapcsolat menedzsment, mint például az ügyfél megtartás vagy ügyfél szerzés
  2. Nemzetközi piacválasztás
  3. Nemzetközi piacszegmentáció
  4. Nemzetközi új termék fejlesztés és innováció
  5. Globális márkázás
  6. Nemzetközi árazás
  7. Kultúrák szerepe a nemzetközi marketingben


További információk érhetőek el az Emerald Kiadó honlapján.
A tanulmány benyújtásának határideje: 2018. március 1.

 

Különkiadás a „Történelmi perspektívák a nem-nyugati piacokon és fogyasztói kultúrákban” címmel

A Journal of Historical Research in Marketing publikációs lehetőséget kínál a marketing történetének területén.

Több mint egy évtizede a világgazdaság középpontja áttevődött a fejlett régiókból a fejlődő gazdaságokba. Mivel a marketingkutatók fő érdeklődési területe a nyugati országok, ebből adódóan napjaink marketing elméleteit a nyugati jellegzetességek szerint fejlesztették ki, mint például a nyugati modernizáció és a kapitalizmus. A marketing és fogyasztási jelenségek megértéséhez a felemelkedőben lévő gazdaságokban szükséges látnunk a specifikus kulturális alapokat és intézményi formációkat, amelyek egy bizonyos nem-nyugati országot, területet jellemeznek, s amely viszonyok között a marketing jelenségek kialakulnak. A nem-nyugati piacok és fogyasztás megértésének másik érdekes perspektívája a regionális, inter-regionális (régiók közötti) és globális kölcsönhatások átlátása a nyugati és nem-nyugati piacok között. Ezeknek a kölcsönhatásoknak a jellege, az erő dinamika az egymással kölcsönhatásban lévő felek között (egyének, közösségek, vagy intézmények) újabb termékformákat és jelentéseket hoznak létre, új marketing és fogyasztói gyakorlatokat, új fogyasztói szubjektivitásokat és piaci folyamatokat.

A különszámához beadható tudományos cikkek specifikus témakörei, a teljesség igénye nélkül, a következők lehetnek:

  1. Hogyan formálódtak vagy alakultak át a nem-nyugati országok piacai?
  2. Hogyan formálódtak, alakultak át a fogyasztói kultúrák a nem-nyugati országokban?
  3. Hogyan formálódtak, alakultak át a fogyasztói szubjektivitások a nem-nyugati országokban?
  4. Melyek azok a morális, ideológiai értekezések, amelyek aktívan részt vesznek a piacok, marketing gyakorlatok és fogyasztási gyakorlatok létrehozásában?


További információk érhetőek el az Emerald Kiadó honlapján.
A tanulmány benyújtásának határideje: 2018. március 15.


Különkiadás: „Márkák iránti fogyasztói negativitás” címmel

A Journal of Product & Brand Management publikációs lehetőséget kínál a márkázás és a márkához való viszony területén.

Annak ellenére, hogy egyre nagyobb figyelmet kap a kutatók körében a márkautálat vagy más negatív érzelem vizsgálata a márkák iránt, még mindig számos feltáratlan területe van a negatív irányú fogyasztó-márka kapcsolatnak. Ennek a hiánynak a betöltése érdekében a Journal of Product & Brand Management egy különkiadást hoz létre, amelyben kvantitatív és kvalitatív kutatásokat egyaránt szeretnének felvonultatni a speciálisnak tekinthető negatív fogyasztó-márka kapcsolat területén. Különösen a következő témákban várják a tanulmányokat, ezzel elősegítve ennek a speciális területnek a fejlődését:

  1. Elméleti koncepciók fejlesztése a márkák iránti negatív viszonyulás tekintetében
  2. A márkával szembeni negatív fogyasztói hozzáállás (negativitás) a különböző típusú márkák esetén (pl,: termék márkák, szolgáltatás márkák, vállalati márkák)
  3. A márkák felé irányuló negatív hozzáállás előzményeinek és eredményeinek vizsgálata
  4. Hogyan alakul idővel a fogyasztói negatív hozzáállás a márkák felé?
  5. Javaslatok a fogyasztók márkák felé irányuló negatív hozzáállásának hatékony menedzselésére
  6. A fogyasztók márkák felé irányuló negatív hozzáállásának feltárása különböző kulturális környezeteben.

Továbbá az alábbi átfogó témák is érdekesek lehetnek:

  1. Márkaellenes viselkedés
  2. Márkaellenes közösségek
  3. Márkaelkerülés
  4. Márkautálat
  5. Negatív szájreklám
  6. Fogyasztói bojkottálás
  7. Fogyasztói harag
  8. Negatív fogyasztó-márka kapcsolat
  9. Fogyasztói megbocsájtás és empátia
  10. Márkafüggőség
  11. Fogyasztói megbékélés a márkával

További információk érhetőek el az Emerald Kiadó honlapján
A tanulmány benyújtásának határideje: 2018. március 31.

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-2-43
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
Sütiket használunk
Oldalainkon sütiket használunk. Ezek egy része szükséges az oldal működéséhez, a többi nekünk segít az oldal fejlesztésében és a felhasználói élmény javításában (követő sütik). Engedélyezheti ezeket a sütiket, de kérjük, vegye figyelembe, hogy az oldal nem minden funkcióját tudja igénybe venni a sütik nélkül.