Az Elsevier kiadó a következő publikációs lehetőségeket kínálja marketing témában 2018 I. negyedévében az Industrial Marketing Management és a Journal of Business Research című folyóiratokban.
Psychological Micro-Foundations of Business-to-Business Decision Making
Az Industrial Marketing Management felhívást tett közzé az üzleti döntéshozatal pszichológiai hátterét vizsgáló, feldolgozó; empirikus vagy koncepcionális tanulmányok megjelentetésére. A különszám keretében olyan tanulmányokat kívánnak megjelenetetni, amelyek a beszállítói, vagy vevői viselkedést, vagy a közöttük kialakult kapcsolatot igyekszik megmagyarázni a következő megközelítések alkalmazásával:
- az egyéni vagy kollektív pszichológiai koncepciók,
- pszichológia jellemvonások felismerése, döntésben való szerepe,
- stabil pszichológiai jellemvonások, és jellemvonáshoz kapcsolódó különbözőségek (pl. kultúra szerepe vagy emocionális- és szociális intelligencia különbözőségéből adód különböző döntéshozási mechanizmusok eltérése) és ezek szerepe a döntéshozatalban
További információk az Elsevier Kiadó honlapján.
A tanulmány benyújtásának határideje: 2018. január 31.
Ethics and Morality in Customer-Brand Relationships
A Journal of Business Research felhívást tett közzé a relationship marketing területét érintő tanulmányok benyújtására.Célja, hogy lehetőséget teremtsen a nemzetközi szakirodalomban napság egyre inkább népszerűvé váló téma kutatóinak eredmények közlésére és a tájékozódásra.
Többek között az alábbi témákban várnak a szerkesztők tanulmányokat:
- Új etikussági és erkölcsi megközelítések és theóriák és keretrendszerek, a fogyasztók és a márkák kapcsolatában
- Virtue-based etikai modellek (igazságosság, fair megközelítés, integritás, empátia stb.) és ezek találkozása a fogyasztó – márka kapcsolattal
- Morality-based etikai modellek (morális érzékenység és morális identitás stb.) és ezek találkozása a fogyasztó – márka kapcsolattal
- A (self-relevant) fogyasztók erkölcsileg negatív vagy pozitív érzelmei és azok szerepe a márkákhoz való kötődésben, a márkától való idegenkedésben, és a márka iránt érzett ambivalenciában.
- A fogyasztás sötét oldala (pl. counterfeit fogyasztás és felhalmozás) és a fogyasztás fényes oldala (pl. fenntartható, vagy zöld fogyasztás) és a fogyasztói etika hatása a fogyasztó-márka kapcsolatára
- Etikai dilemmák a fogyasztó által használt növekvő gyakorissággal használt technológiákkal kapcsolatban ( E-commerce, M-commerce, és s-commerce, AI agents, stb.) és ezek hatása a fogyasztó-márka kapcsolatára
- Az adatok gyűjtésével, használatával, megosztásával kapcsolatok etikai dilemmák főleg az online platformokk területén, és természetesen ezek milyen hatással lehetnek a fogyasztói elköteleződésre, és a fogyasztó – márka kapcsolatra.
További információkz Elsevier Kiadó honlapján.
A tanulmány benyújtásának határideje: 2018. január 31.
Virtual Reality in Marketing: Emerging Opportunities in Research and Practice
A virtuális valóság technikák rohamos fejlődésének lehetünk tanúi napjainkban is, és ez a hatalmas fejlődés lehetőségeket nyújt, azonban soha nem látott kihívások elé is állítja a marketing szakembereket. Ezért a Journal of Business Research szívesen gyűjtené össze az ezen a területen kutató szakemberek jelenlegi eredményeit, tapasztalatait, felhívást tett közzé e témát érintő tanulmányok benyújtására.
A tanulányban szereplő javasolt résztémák az alábbiak:
- A virtuális valóság B2B és B2C szektorokban való alkalmazásának bevált gyakorlati technikái
- A virtuális valóság applikációk lehetőségei a marketingesek szempontjából
- A virtuális valóság teoretikai módon való (megértést könnyítő) megközelítése a marketingben
- A virtuális valóság potenciális hatása a marketing gyakorlatra (szociokulturális, gazdasági-, és környezeti értelemben)
- Tanácsok és jól bevált ötletek és praktikák olyan cégeknek, amelyek épp a virtuális valóság bevezetését tervezik a marketingjükbe.
- Etikai és jogi dilemmák, amelyeket a virtuális valóság témaköre felvethet
További információk az Elsevier Kiadó honlapján.
A tanulmány benyújtásának határideje: 2018. január 31.
B2B Advertising
Az Industrial Marketing Management különszámot jelentet meg az B2B reklámozás témakörben. A különszám célja a B2B reklámozás témában való elmélyülés mellet az, hogy a menedzsereknek releváns és alkalmazható tudást nyújtson, a B2B reklámozás teoretikai megértését segítse, és insight-okkal támogassa őket döntéshozataluk során.
A tanulmány javasolt témái az alábbiak:
- B2B hirdetési modellek, és módszerek, úgy, mint új technológiák alkalmazhatósága, és azok kockázata és szerepe,
- A média és a B2B reklámozás kapcsolata: a social media bevonásának lehetőségei, a mobil alkalmazások használata, az új és a hagyományos média integrációjának lehetősége a reklámozásban
- Reklámozás – téma szempontú és stratégai szempontú megközelítése
- hatékonyság kérdésköre
További információk az Elsevier Kiadó honlapján:
A tanulmány benyújtásának határideje: 2018. február 4.
Hypocrisy in Corporate and Individual Social Responsibility: Causes, Consequences and Implications
A Journal of Business Research felhívást tett közzé a társadalmi felelősségvállalás álszentségét nemzetközi üzleti illetve egyéni nézőpontból feldolgozó empirikus vagy koncepcionális tanulmányok közlésére. A tanulmányok tartalmukat tekintve a cégek társadalmi felelősségvállalási problémáival, kríziseivel, kihívásaival helyezzék előtérbe. Ezen belül kifejthetik a szerzők a morális-, szervezeti-, egyéni-, meso-, kormányzat felé mutatott, vagy egyéb érintettek felé történő álszentség megközelítések közül bármelyiket részletesen, kutatásuk alapján.
További információk az Elsevier Kiadó honlapján.
A tanulmány benyújtásának határideje: 2018. február 28.