Válasszon nyelvet

Az Elsevier kiadó a következő publikációs lehetőségeket kínálja marketing témában 2018 I. negyedévében az Industrial Marketing Management és a Journal of Business Research című folyóiratokban.

 

Psychological Micro-Foundations of Business-to-Business Decision Making

Az Industrial Marketing Management felhívást tett közzé az üzleti döntéshozatal pszichológiai hátterét vizsgáló, feldolgozó; empirikus vagy koncepcionális tanulmányok megjelentetésére. A különszám keretében olyan tanulmányokat kívánnak megjelenetetni, amelyek a beszállítói, vagy vevői viselkedést, vagy a közöttük kialakult kapcsolatot igyekszik megmagyarázni a következő megközelítések alkalmazásával:

  1. az egyéni vagy kollektív pszichológiai koncepciók, 
  2. pszichológia jellemvonások felismerése, döntésben való szerepe,
  3. stabil pszichológiai jellemvonások, és jellemvonáshoz kapcsolódó különbözőségek (pl. kultúra szerepe vagy emocionális- és szociális intelligencia különbözőségéből adód különböző döntéshozási mechanizmusok eltérése) és ezek szerepe a döntéshozatalban

További információk az Elsevier Kiadó honlapján.
A tanulmány benyújtásának határideje: 2018. január 31.

 

Ethics and Morality in Customer-Brand Relationships

A Journal of Business Research felhívást tett közzé a relationship marketing területét érintő tanulmányok benyújtására.Célja, hogy lehetőséget teremtsen a nemzetközi szakirodalomban napság egyre inkább népszerűvé váló téma kutatóinak eredmények közlésére és a tájékozódásra.

Többek között az alábbi témákban várnak a szerkesztők tanulmányokat:

  1. Új etikussági és erkölcsi megközelítések és theóriák és keretrendszerek, a fogyasztók és a márkák kapcsolatában
  2. Virtue-based etikai modellek (igazságosság, fair megközelítés, integritás, empátia stb.) és ezek találkozása a fogyasztó – márka kapcsolattal
  3. Morality-based etikai modellek (morális érzékenység és morális identitás stb.) és ezek találkozása a fogyasztó – márka kapcsolattal
  4. A (self-relevant) fogyasztók erkölcsileg negatív vagy pozitív érzelmei és azok szerepe a márkákhoz való kötődésben, a márkától való idegenkedésben, és a márka iránt érzett ambivalenciában.
  5. A fogyasztás sötét oldala (pl. counterfeit fogyasztás és felhalmozás) és a fogyasztás fényes oldala (pl. fenntartható, vagy zöld fogyasztás) és a fogyasztói etika hatása a fogyasztó-márka kapcsolatára
  6. Etikai dilemmák a fogyasztó által használt növekvő gyakorissággal használt technológiákkal kapcsolatban ( E-commerce, M-commerce, és s-commerce, AI agents, stb.) és ezek hatása a fogyasztó-márka kapcsolatára
  7. Az adatok gyűjtésével, használatával, megosztásával kapcsolatok etikai dilemmák főleg az online platformokk területén, és természetesen ezek milyen hatással lehetnek a fogyasztói elköteleződésre, és a fogyasztó – márka kapcsolatra.

További információkz Elsevier Kiadó honlapján.
A tanulmány benyújtásának határideje: 2018. január 31.

 

Virtual Reality in Marketing: Emerging Opportunities in Research and Practice

A virtuális valóság technikák rohamos fejlődésének lehetünk tanúi napjainkban is, és ez a hatalmas fejlődés lehetőségeket nyújt, azonban soha nem látott kihívások elé is állítja a marketing szakembereket. Ezért a Journal of Business Research szívesen gyűjtené össze az ezen a területen kutató szakemberek jelenlegi eredményeit, tapasztalatait, felhívást tett közzé e témát érintő tanulmányok benyújtására.

A tanulányban szereplő javasolt résztémák az alábbiak:

  1. A virtuális valóság B2B és B2C szektorokban való alkalmazásának bevált gyakorlati technikái
  2. A virtuális valóság applikációk lehetőségei a marketingesek szempontjából
  3. A virtuális valóság teoretikai módon való (megértést könnyítő) megközelítése a marketingben
  4. A virtuális valóság potenciális hatása a marketing gyakorlatra (szociokulturális, gazdasági-, és környezeti értelemben)
  5. Tanácsok és jól bevált ötletek és praktikák olyan cégeknek, amelyek épp a virtuális valóság bevezetését tervezik a marketingjükbe.
  6. Etikai és jogi dilemmák, amelyeket a virtuális valóság témaköre felvethet

További információk az Elsevier Kiadó honlapján
A tanulmány benyújtásának határideje: 2018. január 31.

 

B2B Advertising

Az Industrial Marketing Management különszámot jelentet meg az B2B reklámozás témakörben. A különszám célja a B2B reklámozás témában való elmélyülés mellet az, hogy a menedzsereknek releváns és alkalmazható tudást nyújtson, a B2B reklámozás teoretikai megértését segítse, és insight-okkal támogassa őket döntéshozataluk során.

A tanulmány javasolt témái az alábbiak:

  1. B2B hirdetési modellek, és módszerek, úgy, mint új technológiák alkalmazhatósága, és azok kockázata és szerepe,
  2. A média és a B2B reklámozás kapcsolata: a social media bevonásának lehetőségei, a mobil alkalmazások használata, az új és a hagyományos média integrációjának lehetősége a reklámozásban
  3. Reklámozás – téma szempontú és stratégai szempontú megközelítése
  4. hatékonyság kérdésköre

További információk az Elsevier Kiadó honlapján
A tanulmány benyújtásának határideje: 2018. február 4.

 

Hypocrisy in Corporate and Individual Social Responsibility: Causes, Consequences and Implications

A Journal of Business Research felhívást tett közzé a társadalmi felelősségvállalás álszentségét nemzetközi üzleti illetve egyéni nézőpontból feldolgozó empirikus vagy koncepcionális tanulmányok közlésére. A tanulmányok tartalmukat tekintve a cégek társadalmi felelősségvállalási problémáival, kríziseivel, kihívásaival helyezzék előtérbe. Ezen belül kifejthetik a szerzők a morális-, szervezeti-, egyéni-, meso-, kormányzat felé mutatott, vagy egyéb érintettek felé történő álszentség megközelítések közül bármelyiket részletesen, kutatásuk alapján. 

További információk az Elsevier Kiadó honlapján.
A tanulmány benyújtásának határideje: 2018. február 28.

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-2-43
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
Sütiket használunk
Oldalainkon sütiket használunk. Ezek egy része szükséges az oldal működéséhez, a többi nekünk segít az oldal fejlesztésében és a felhasználói élmény javításában (követő sütik). Engedélyezheti ezeket a sütiket, de kérjük, vegye figyelembe, hogy az oldal nem minden funkcióját tudja igénybe venni a sütik nélkül.