Válasszon nyelvet

Ember a lét dzsungeleiben – félelmek, alkalmazkodás, fogyasztás

Utópia-e a tudatos fogyasztás?
Játék-e a fogyasztás a metaverzumban?
Reagál-e a marketing a fogyasztó félelmeire, szorongására?

Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar
2022. november 10.

Napjainkban gyakran érezzük, hogy a döntések irányítása kikerült a kezünkből, hol a pandémia, hol a klímahelyzet, hol a közeli háború alakítja át terveinket, nem kevés szorongást okozva. A marketingirodalom nem igazán jeleníti meg a félelmeket, a negatív érzelmeket, sokkal jobban szeretjük a boldog, költeni képes és akaró embereket felidézni, vagy a semleges, tényközlő szerepet betölteni. A valóságot azonban nem lehet ideálokra cserélni.

Érdemes felidézni a Hankiss Elemér által már több, mint két évtizede vázolt dzsungeleket, amelyek nem támogatják az ember jelenlétét a Földön, éppen ezért ezekkel meg kell küzdeni az életben maradáshoz (Emberi kaland, 1999). A fizikai dzsungel a környezetünkből jövő, a biztonságunkat, kényelmünket veszélyeztető elemek összessége (lásd klímaválság, fenntarthatóság). A társadalmi dzsungel az egyes közösségeken belüli és a közösségek közötti konfliktusokat, egyenlőtlenségeket, veszélyeket jelenti (lásd szegénység, kirekesztés, háború, túlhatalmak). A lelki dzsungel a bennünk dúló harc, a bennünk munkálkodó jó és rossz összeütközéséből alakul ki, a gonosz legyőzésének szándékával (lásd értékkeresés, mentális problémák, kiégés). A metafizikai dzsungel a létkérdésekhez vezet el, az emberi lét értelméről, határairól, a szabadságról, a célokról való gondolkodás bizonytalan keretei miatti szorongással (lásd halál, robotok, mesterséges intelligencia, metaverzum).

Együtt gondolkodásra hívjuk a különféle tudományterületek művelőit ezen kérdések megbeszélésére, várunk minden érdeklődőt, előadásra, vitára, akár értő megfigyelésre. Az előadóktól absztraktot, elképzelésüket rögzítő 3-5 oldalas vitairatot kérünk, amik elkészítéséhez formai javaslatot adunk. A részleteket lásd a weboldalunkon. Az absztraktokból, a vitairatokból kötet kiadását tervezzük.

Jelentkezési határidő (absztrakt és vitairat): 2022. október 3.

A jelentkezéseket a fogyasztas.szimpozium@ktk.pte.hu e-mail címre kérjük megküldeni. Döntés a jelentkezések elfogadásáról: 2022. október 10.

A részvétel díjmentes, regisztráció mellett személyes és online módon is lehetséges. Örülünk, ha hallgatói csoportok is bekapcsolódnak a rendezvény követésébe.

 

A rendezvény a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Marketing és Turizmus Intézetének és az MTA Gazdálkodástudományi Bizottság Marketingtudományi Albizottságának közös szervezése.

 

Dr. Törőcsik Mária

a szervezőbizottság nevében

 

PTE Közgazdaságtudományi Kar

Marketing és Turizmus Intézet

https://ktk.pte.hu/hu/tudomany/tudomanyos-rendezvenyek/fogyasztas-interdiszciplinaris-szimpozium

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
Sütiket használunk
Oldalainkon sütiket használunk. Ezek egy része szükséges az oldal működéséhez, a többi nekünk segít az oldal fejlesztésében és a felhasználói élmény javításában (követő sütik). Engedélyezheti ezeket a sütiket, de kérjük, vegye figyelembe, hogy az oldal nem minden funkcióját tudja igénybe venni a sütik nélkül.