A Közszolgálati és Nonprofit Marketing Munkabizottság az MTA Veszprémi Regionális Bizottságának Közgazdasági Bizottságával együttműködve tudományos konferenciát szervezett a Magyar Tudomány Ünnepe alkalmából. A konferencia hibrid formában (személyesen és online) zajlott, veszprémi helyszínnel, és a nonbusiness szekció a konferencia első napján, november 17-én került megrendezésre.
A nonbusiness szekció témája a „Nonbusiness marketing a válságok korában” volt. Az ülést Ercsey Ida ny. egyetemi docens vezette.
A szekcióprogram Hetesi Erzsébet professzor asszony plenáris előadásával kezdődött, amely a következő kérdést járta körül: Felelősség vagy felelőtlen marketing? A nonbusiness marketing szerepe válság idején. A bevezető előadás gondolatai élénk eszmecserét váltottak ki a résztvevőkből.
Ez az ülés fórumot biztosított azoknak a kutatóknak, akik két fő terület, a fenntarthatóság és a felsőoktatás gyakorlati és elméleti szemszögből történő vizsgálata iránt érdeklődnek. A fenntarthatóságot tekintve több érdekes kutatás eredményeiről számoltak be az előadók:
- Liska Fanny – Kovács Ildikó – Veres Zoltán: A CSR és a társadalmi marketing lehetőségei az egészségtudatos szabadidősportban
- Sulyok Judit - Lőrincz Katalin - Veres Zoltán. Kinek a felelőssége? Fenntartható turizmusfejlesztés a Balatonnál
- Gyurián Nagy Nikolett: Környezettudatos fogyasztói attitűd a generációk tükrében
- Jakopánecz Eszter - Törőcsik Mária: A szabadidős közösséghez való kapcsolódás és a felelősség szerepe a fiatalok életében. Egy szcénakutatás eredményei.
A felsőoktatási marketinggel foglalkozó szerzők előadásában a következő kutatási témákról hallottunk:
- Hargitai Dávid Máté – Töreki Stefánia Matild: Mondd, Te kit választanál? – intézményválasztási preferenciák a felsőoktatásban
- Főző Nóra: Az orvosképzés oktatási környezete és annak mérése
- Révész Balázs: A hallgatói élmény szükséges és/vagy elégséges összetevője-e a felsőoktatásnak?
Ásványi Katalin és Kasza-Kelemen Kata szerzőpáros prezentációjában a két kutatási terület összekapcsolódott, előadásuk címe: A fenntarthatóság oktatásának mérése közösen Q módszerrel.
A tudományos rendezvény szakmai szempontból nagyon sikeres volt, az elhangzott előadásokat nagy érdeklődés és élénk vita követte. A rendezvényen résztvevő oktatók, kutatók hat egyetem (BCE, BGE, PE, PTE, SZE, SZTE) marketing műhelyét képviselték.
A szervezők a konferencián elhangzott előadások absztrakt kötetben való megjelenését tervezik.