2023. október 6-án került megrendezése az „MI-kihívások a média kommunikáció és információs iparágakban” című workshop online formában. A workshop keynote-ja Dr. Fehér Katalin, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem habilitált docense, a transzatlanti Horizon Europe NGI program professzora, Fulbright Alumna, az ECREA Mediatization alelnöke, az AI Media Research alapítója, a Magyar Tudományos Akadémia Bolyai posztdoktora, a Masaryk Egyetem vendégprofesszora és a University of Southern California MASTS tagja volt.
Katalin előadásában kitért a technológiai kihívásokra, a generatív mesterséges intelligenciára, az info-kommunikációs, valamint az ahhoz kapcsolódó iparági és társadalmi kihívásokra.
Ezt követően Katalin moderálása mellett került sor a szakmai bemutatkozásokra és a kerekasztal beszélgetésre:
Dr. Falyuna Nóra, NKE TTK vezetője és MTA Bolyai ösztöndíjas kutató beszélt a dezinformáció és a deepfake problematikájáról.
Huszics György, az Adatvezérelt Marketing Szövetség elnöke, illetve a marketingeszközök karbonmonitorozásával és -csökkentésével foglalkozó Carbon.Crane vezetője a digitális karbon-lábnyom és az etika kérdéseit taglalta.
Lázár Viktor, a Brickz Technologies analitikai cég és az ebből kiváló AI-jal és pszichológiával felvértezett Segmenthee startup alapítója és vezetője felhívta a figyelmet az új ipari forradalomra és a generatív MI átható szerepére.
Papp László, programozó matematikus, az i-Tango Kft. tulajdonosa és ügyvezető igazgatója, valamint a Gartner magyarországi és bulgáriai képviseletének vezetője ismertette gondolatait az MI-ről, az alkalmazott technológiákról és a Gartner aktuális kutatásairól.
Dr. Ságvári Bence, a Társadalomtudományi Kutatóközpont (TK) tudományos főmunkatársa, jelenleg Bloomingtonban az Indiana University oktatója osztotta meg felvezető gondolatait az MI-ről, elsősorban a munkaerő-piac kihívásait és a digitális készségek gyors változásait emelte ki a technológia vonatkozásában.
A panelbeszélgetés résztvevői három nagy téma köré összpontosítva mondták el szakmai álláspontjukat: (1) szakterületük legnagyobb kihívásai, (2) előnyök és kockázatok a társadalomban, (3) a jövő fogyasztója, szolgáltatója.
Reméljük, hogy a résztvevők hasznosnak és érdekesnek találták a workshopot, és hamarosan találkozunk a következő EMOK-eseményen!