Általános cél
Az EMOK a klasszikus szekciók mellett teret enged speciális szekciók (workshopok) meghirdetésére is, amelynek célja egy téma interaktív körbejárása. A workshopok mind formátumában, mind meghirdetett témáit illetően eltérnek a konferencia szervezői által meghirdetett főbb tématerületektől.
Az interakciót nélkülöző (pl. előadások egymás után) workshopok nem tekinthetők speciális szekciónak.
A fősodorbeli megoldások mellett vagy helyett újszerű, alternatív, innovatív kutatási irányzatok és módszerek is megjelenhetnek, amelyek a marketing szempontjából határterületnek számítanak.
Lehetséges kategóriák
- Közös kutatási terület fókusz: Marketing fő áramlatába tartozó vagy éppen attól eltérő kutatások, amelyet egy jól körülhatárolható téma fémjelez (pl. kiskereskedelmi innováció, turizmus marketing, MTA GTB munkabizottsági worshopok), és ami összehozza a különféle intézmények hasonló területen tevékenykedő kutatókat.
- Alternatív módszertani fókusz: Alternatív, innovatív és/vagy kevésbé használt módszertanokra építő kutatások vagy azok módszereinek bemutatása (pl. szemkamerás vizsgálat, videográfia). A szekciók alapvető célja a módszertani problémák feltárása és bemutatása, az azzal kapcsolatos gyakorlatok megosztása és megoldások keresése.
- Határ és kapcsolódó terület fókusz: Marketing határterületeivel foglalkozó kutatások, tanulmányok bemutatása (pl. alkalmazott üzleti antropológia, design, marketing tudományfilozófiai hányattatásai, posztmodern marketing, marketing és festészet, építészet, a biofizika marketing kérdései stb.).
Formátum
A szekcióban előadott előadások ugyanolyan bírálati folyamaton esnek keresztül, mint a konferencia többi cikke.
A speciális szekció ugyanakkor támogatja a különleges és formabontó, a mainstreambe nem beleilleszkedő, annak hátat fordító, kereteket és határokat ledöntő és újra felépítő formákat, legyen az vizuális vagy térbeli megoldás.
A prezentáció képes integrálni a különféle művészeti ágakat (pl. költészet, széppróza, festészet, fotográfia, filmművészet). Célszerű, ha a formátum az adott a témakörhöz jól illeszkedik (pl. videográfiához filmet érdemes készíteni)
Jelentkezés feltétele
2024. márc. 20-ig Putzer Petránál (putzerp@ktk.pte.hu) 5-10 soros koncepcióval a speciális szekció témakörét, valamint az azzal kapcsolatos elképzeléseket illetőn.