2024. november 4-én a Magyar Tudományos Akadémia Gazdálkodástudományi Bizottság Marketingtudományi Albizottságának Üzleti Marketing Munkabizottsága tudományos workshopot tartott a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar (GTK) Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék (MVT) és a Budapesti Corvinus Egyetemen működő Magyarországi IMP (Industrial Marketing and Purchasing Group) Kutatóközpont (hIMP) szervezésében a Műegyetemen "Challenges in B2B marketing research and practice – Some current topics -" címmel.
A workshop keretében nyitó előadást tartott Sofia Wagrell (Uppsala University, Sweden) az alábbi témában: Short on drugs? – Mapping the root causes to antibiotic shortages and some suggestions for policy interventions to prevent them. Az előadó olyan kérdéseket vetett fel, mint például kinek, mi az érdeke az új gyógyszerek fejlesztésében, illetve összevetette az IMP hálózati megközelítését az ökoszisztéma (ecosystem) elméleti keretrendszerével.
A nyitó előadás után három rövidebb előadás hangzott el. Mandják Tibor (ELTE) elméleti jellegű előadásában az üzleti tranzakciókat, az ügyletet hasonlította össze az üzleti kapcsolatokkal, kiemelve az üzleti kapcsolatok menedzsmentjének szerepét. Jankó Árpád (Terrántető Kft) a napenergia-berendezések iparának ellátási láncot érintő problémáiról beszélt. Rávilágított az ellátási lánc átláthatóságának hiányosságaira, illetve különböző, az európai gyártókat érintő korlátokat azonosított. Veres Zoltán (Pannon Egyetem) egy saját kutatás példáján keresztül mutatta be a nemzetközi B2B kutatások eredményeinek összehasonlítása során jelentkező problémákat.
A rendezvény résztvevői az alábbi intézményeket reprezentálták: BME, BCE, Szegedi Tudományegyetem, Pannon Egyetem, ELTE, Mathias Corvinus Collegium Foundation. A sokszínű előadástémák egyaránt érintették az üzleti élet kihívásait, kiemelten a beszállítói láncok problémáit; valamint a tudományos kutatások kihívásait, úgymint a hálózati szemlélet szükségességét a problémák megoldása felé vezető úton, vagy a kulturális különbségek figyelembevételét a kutatási eredmények értelmezésében.