Válasszon nyelvet

Az MTA IX. Osztály Gazdálkodástudományi Bizottság Ipar- és Vállalatgazdaságtan Albizottsága, Marketingtudományi Albizottsága és Vezetés- és Szervezéstudományi Albizottsága évente díjazza a kiemelkedő tudományos műveket Az Albizottságok a Publikációs Nívódíjjal kívánják elismerni és ösztönözni akadémiai kollégák magas színvonalú publikációs munkáját.

Javaslattételi folyamat: A Publikációs Nívódíjak meghirdetésére 2024. első félévében került sor, az ajánlásokat 2024. május 31-ig kértük be három kategóriában, a javasolt publikációk pontos hivatkozási adatainak megadásával és rövid szakmai indoklással. 2023-ban megjelent nyomtatott és/vagy online publikációkkal is lehetett pályázni, figyelembe véve, hogy kizárólag az MTMT-ben rögzített cikk, illetve könyv díjazható. A kiírás szerint saját publikáció is javasolható, de csak olyan cikk vagy könyv, melynek legalább egy szerzője az MTA IX. Osztály Gazdálkodástudományi Bizottság köztestületi tagja.

Értékelési és döntési folyamat: A beérkezett pályaműveket az Albizottság munkáját támogató Nívódíj Munkabizottság tagjai értékelik. A Munkabizottság döntése során figyelembe veszi a javasolt pályaművek szakmai, tudományos színvonalát, a tárgyalt témakör relevanciáját, a tudományág fejlődésére gyakorolt hatását. A folyóiratok értékelésénél az MTA IX. Osztályának folyóiratlistája és a Scimago nemzetközi folyóiratlistája irányadó. A beérkezett javaslatokat első lépésben a Munkabizottság tagjai külön-külön értékelték, kategóriánként rangsorolva a publikációkat, megjelölve az 1-3. helyen díjazásra javasoltakat, a javaslatokat indokolva. (Ha egy bizottsági tag valamely műnél közvetlenül vagy közvetve érintett, az adott kategóriában/publikációhoz kapcsolódóan nem szavaz.) A szavazatok összesítését követően az értékelést végző Munkabizottság egy további egyeztetés keretében véglegesítette a díjazásra vonatkozó javaslatot. Publikációs Nívódíjban albizottságonként és kategóriánként 1 mű részesült. 

A Marketingtudományi Albizottság Publikációs Nívódíjai – 2023

A Marketingtudomány területén idén 20 publikációra érkezett javaslat: 3 publikációra a szakkönyv/szakkönyvben megjelent tanulmány kategóriában, 1 magyar nyelvű és 16 idegen nyelvű szakcikkre. A beérkezett javaslatok mind megfeleltek az előzetesen támasztott kritériumoknak.

Az MTA IX. Osztály Gazdálkodástudományi Bizottság Marketingtudományi Albizottság Publikációs Nívódíjára jelölt publikációkat értékelő Munkabizottság tagjai: Mitev Ariel, egyetemi tanár, Budapesti Corvinus Egyetem – az MTA IX. Osztály Gazdálkodástudományi Bizottság Marketingtudományi Albizottság elnöke; Keszey Tamara, egyetemi tanár, Budapesti Corvinus Egyetem – az MTA IX. Osztály Gazdálkodástudományi Bizottság Marketingtudományi Publikációs Nívódíj Munkabizottságának elnöke; Berács József, egyetemi tanár, Budapesti Corvinus Egyetem; Balaton Károly, professor emeritus, Miskolci Egyetem; Dinya László, egyetemi tanár, Szegedi Tudományegyetem; Hetesi Erzsébet, professor emerita, Szegedi Tudományegyetem; Hlédik Erika, egyetemi docens, Eötvös Loránd Tudományegyetem; Piskóti István, egyetemi tanár, Miskolci Egyetem; Rekettye Gábor, professor emeritus, Pécsi Tudományegyetem; Szűcs Krisztián, egyetemi docens, Pécsi Tudományegyetem; Törőcsik Mária, egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem; Veres Zoltán, egyetemi tanár, Pannon Egyetem. A munkabizottság titkára Kisfürjesi Nóra, tanársegéd, Budapesti Gazdasági Egyetem.

A nemzetközi szakcikk kategória díjazottja:

Pop Rebeka Anna, Hlédik Erika, Dabija Dan Cristian (2023). Predicting consumers' purchase intention through fast fashion mobile apps: The mediating role of attitude and the moderating role of COVID-19. Technological Forecasting and Social Change, 186, 122111

A magyar nyelvű szakcikk kategória díjazottja:

Hornyák Miklós, Kruzslicz Ferenc, Lányi Beatrix (2023). A kis- és középvállalatok digitális transzformációja – az online jelenlét és a versenyképesség összefüggései. Közgazdasági Szemle, 70(5), 517-543.

A szakkönyv kategória díjazottja:

Szűcs Krisztián, Lázár Erika, Németh Péter (2023). Marketingkutatás 4.0. Akadémiai Kiadó, Budapest, 192 o. 

Gratulálunk a díjazottaknak!

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-2-43
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989