Válasszon nyelvet

A társadalomtudományi, a közgazdaságtani és a gazdálkodástudományi kutatásokban, ezen belül is hangsúlyosan a marketingkutatásban jelentős szerepe van az adatok kvantitatív jellegű elemzésének. A felhasznált adatok gyakran primer megkérdezéses kutatásokból származnak.

A Mecenatura program támogatásával létrejött könyv célja a megkérdezéses kutatások adatainak elemzésére leggyakrabban használt kvantitatív vizsgálati módszerek bemutatása, a statisztikai módszerek lépéseinek gyakorlatorientált ismertetése, valamint az egyik legtöbbet használt statisztikai elemző szoftver, az SPSS használatának részletes, videóanyaggal segített leírása.

A könyv a megkérdezéses vizsgálatok előkészítésével, a kérdőívszerkesztés módszertani aspektusaival, az egy- és kétváltozós elemzési módszerekkel, az összefüggésvizsgálattal, a többváltozós struktúrafeltáró módszerekkel és a preferenciavizsgálatok módszerével, vagyis a conjoint elemzéssel foglalkozik. A módszerek tárgyalását és a szoftver alkalmazásának lépéseit egy, didaktikai és elemzési célú adatbázis segítségével mutatja be, gyakorlati példákon keresztül.

A könyvnek a hozzáférhető szakkönyvek mellett az alábbi megkülönböztető jellemzői vannak:

  • az elemzési módszerek gyakorlatközpontú bemutatásakor ugyanazon kérdőívet és a hozzá tartozó adatbázist elemzi
  • az egy-két és többváltozós adatelemzési módszerek közül a gyakorlatban leggyakrabban használtakat válogatták ki
  • a könyvben a mélységében és terjedelmében is legjelentősebb fejezet a conjoint módszertanát és gyakorlati alkalmazását mutatja be, ez egyedi és hiánypótló a magyar nyelven rendelkezésre álló szakkönyvekben található leírások között.

A könyv szerzői (Simon, Judit, Berezvai, Zombor, Kemény, Ildikó, Kun, Zsuzsanna, Pusztai, Tamás) a Budapesti Corvinus Egyetem oktatói, akik jelentős tapasztalattal rendelkeznek a marketingkutatás oktatásában a különböző szintű (alap- mester és doktori) programokban. Az oktatás mellett mindnyájan foglalkoznak tudományos kutatással és publikációs tevékenységgel, valamint számottevő tapasztalatokkal rendelkeznek a gyakorlati piackutatásban is. Mindezen tevékenységünkben jelentős tapasztalatokra tettek szert a kvantitatív elemzési módszerek használatában, amelyben túlnyomórészt az SPSS programcsomag különböző verzióit használták. A könyv megírásában az egyik legfontosabb motivációjuk éppen annak a felhalmozódott oktatási és gyakorlati tapasztalatnak az összefoglalása volt, amivel mint Corvinusos szerzőcsapat rendelkeznek.

Az e-könyv a BCE repozitóriumban elérhető minden érdeklődő számára (korlátozás nélkül):

https://unipub.lib.uni-corvinus.hu/10287/

A Mecenatura támogatás segítségével nyomtatott könyvek is rendelkezésre állnak a Marketing- és Kommunikációtudományi Intézetben, érdeklődés esetén az igényt a projekt vezetőjéhez kérjük eljuttatni: judit.simon@uni-corvinus.hu.

A könyv bemutatójára a január 31.-én megrendezésre kerülő Kutatás- és oktatásmódszertani workshop keretében kerül sor 15.30-tól!

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-1-41
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
Sütiket használunk
Oldalainkon sütiket használunk. Ezek egy része szükséges az oldal működéséhez, a többi nekünk segít az oldal fejlesztésében és a felhasználói élmény javításában (követő sütik). Engedélyezheti ezeket a sütiket, de kérjük, vegye figyelembe, hogy az oldal nem minden funkcióját tudja igénybe venni a sütik nélkül.