Válasszon nyelvet

A könyv szerzői valamennyien az ELTE Gazdaságtudományi Karának oktatói. Mandják Tibor professor emeritus, a téma nemzetközileg is ismert és elismert kutatója, Magyar Mária, a Marketing és Érveléselmélet Tanszék adjunktusa, akinek egyik fő kutatás területe az üzleti kapcsolatok menedzsmentje, Pázsi Gergő és Baróthy Zoltán, mindketten több évtizedes menedzsment és oktatási gyakorlattal rendelkeznek, és jelenleg az ELTE GTK Doktori Iskolájának doktoranduszai.

Ez a hiánypótló könyv az üzleti kapcsolatok menedzsmentjének komplex problémáját dolgozza fel, egyaránt figyelembe véve a témával kapcsolatos elméleti és gyakorlati kérdéseket. A szerzők egy tölgyfa metafora alkalmazásával írják le az üzleti kapcsolat menedzsment egymással szoros összefüggésben lévő jellemzőit és teendőit. A könyv központi gondolata, hogy az üzleti kapcsolat a szervezetek közötti kölcsönös függőség kifejeződése, amelynek alapvető funkciója, a kapcsolatban megvalósuló kölcsönös értékteremtési folyamat lehetővé tétele. A könyv elméleti újdonsága, hogy ügyleti folyamatot helyezi az üzleti kapcsolat menedzsment középpontjába. Az ügyletet pedig egy két szervezet, azaz az eladó és a vevő, között megvalósuló konkrét, három egymásra épülő fázisból álló üzletet jelent. Így a sikeres üzleti kapcsolat menedzsment egyszerre jelenti az ügyletspecifikus, a kapcsolat kétoldalú változásainak és a kapcsolatnak az üzleti hálózatban történt beágyazódásának menedzselését.

A könyv első fejezetében megfogalmazott erős elméleti alapokra épülő hat fejezet az üzleti kapcsolatok menedzsmentjének egy-egy részterületét dolgozza fel, széleskörű és változatos gyakorlati példák, esettanulmányok és mini esetek felhasználásával. Ez a szerkezet hozzájárul ahhoz, hogy a könyv egyaránt hasznos lehessen a témával kapcsolatos kutatásokban, a felsőoktatásban és felkeltheti a gyakorlati szakemberek érdeklődését is.

Hivatkozás: https://mersz.hu/mandjak-magyar-pazsi-barothy-marketing-az-uzleti-halozatban

ISBN: 978 963 664 110 8

DOI: 10.1556/9789636641108

Kiadó és megjelenési év: Akadémiai Kiadó, 2025

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-1-41
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
Sütiket használunk
Oldalainkon sütiket használunk. Ezek egy része szükséges az oldal működéséhez, a többi nekünk segít az oldal fejlesztésében és a felhasználói élmény javításában (követő sütik). Engedélyezheti ezeket a sütiket, de kérjük, vegye figyelembe, hogy az oldal nem minden funkcióját tudja igénybe venni a sütik nélkül.