KUTATÁSI KONCEPCIÓ ÉS MODELL-FEJLESZTÉS
Az EMOK olyan workshopok szervezését kezdeményezi, amelyek elősegítik az oktatási és kutatási tapasztalatok cseréjét, képességek fejlesztését. Második alkalommal kutatási témakörben hirdetünk workshop-ot, amely a kutatási koncepció és a modell-fejlesztés kérdéseivel foglalkozik.
A hazai marketingkutatók felé is egyre inkább megjelenik az az elvárás, hogy kutatási eredményeiket nemzetközi konferenciákon, folyóiratokban publikálják. Ezek a fórumok nagy hangsúlyt helyeznek a konzisztens kutatási koncepció kialakítására, elemzési modellek fejlesztésére. A koncepció- és modellfejlesztés folyamata számos kérdés megválaszolását teszi szükségessé:
Hogyan tudjuk az általunk vizsgált jelenségeket strukturálni és olyan kutatási koncepciókat kialakítani, amelyek tudományos hozzájárulással is rendelkeznek? Hogyan alakítható át a kutatási koncepció elemzési modellé? Milyen típusú kapcsolatokat tartalmazhat egy elemzési modell? A modellben szereplő összefüggéseket hogyan tudjuk hipotézisekké alakítani? Milyen típusú elméleti konstrukciókat tartalmazhat egy hipotézis? Hogyan biztosítható egy konstrukció érvényessége és megbízhatósága?
A workshop-on való részvételt mindazoknak ajánljuk, akik szeretnék a kutatási témájukat továbbfejleszteni és a tudományos kutatás koncepcionális kérdéseiről együttgondolkodni.
Időpont: 2017. január 19. 10:00-13.00
Helyszín: Budapest Corvinus Egyetem, 311 szoba
Oktatók: dr. Agárdi Irma és dr. Gyulavári Tamás a BCE Gazdálkodástani Doktori Iskolája „Developing Research Concepts and Models” kurzusának oktatói
TÉMAKÖRÖK
Alapfogalmak: elmélet, elméleti keret, kutatási koncepció, modell
Elemzési modellben szereplő kapcsolatok típusai
Kapcsolatok átalakítása hipotézisekké
Reflektív és formatív modellek
Egyéb speciális modellek típusai
Jelentkezés és további információ: info@emok.hu
A WOKRSHOP jelentkezés lezárult.
EMOK tagoknak a részvétel ingyenes.
Nem EMOK tagok számára a részvételi díj 3000 Ft, amelyet az EMOK számlájára kérünk átutalni (Magnet Bank 16200223-10038989).