Adatvizualizáció: az ábrázolás az elemzés része?
2021. január 15.
Az ötödik EMOK Kutatásmódszertani Workshop résztvevői az adatvizualizáció témakörben szerezhettek elméleti és gyakorlati ismereteket. A workshopra való jelentkezés és részvétel rekordot döntött, több mint 30 kolléga vett részt az online workshopon.
A workshop első felében Póra András (BMGE Pénzügyek Tanszék) tartott előadást az adatvizualizáció kialakulásának történetéről, legfontosabb elveiről és típusairól, illetve az elérhető adatvizualizációs szoftverekről. A második részben pedig Kenesei Zsófia (BCE Marketing Intézet) egy rövid felvezető után a Tableau szoftver segítségével mutatta be, hogy a marketingkutatásban hogyan lehet a szoftverben az adatokat rendszerezni, különböző interaktív grafikonokat létrehozni és ezekből informatív és igényes prezentációt készíteni. Az előadás során az is kiderült, hogy az adatvizualizáció nem csupán esztétikai szerepet tölt be, hanem az adatelemzés része, amely a marketing szakembereket a döntéshozatalban is segíti.