Transzformatív Marketing
Piskóti István – Nagy Szabolcs – Nagy Katalin (szerk.) (2022): Transzformatív Marketing - Társadalmi és üzleti kihívások integrált marketing-megoldásai. Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézet: Miskolc. ISBN: 978-963-358-276-3
Agri-food firms’ attitude toward digital data exploitation in the product development 12
Moreno Frau – Keszey Tamara
Customer involvement and innovation outcomes: A systematic literature review 13
Katona Ádám – Keszey Tamara
Resident satisfaction and place attachment 14
Kasza-Kelemen Kata – Gáti Mirkó – Rideg-Piskóti Marianna – Somosi Ágnes
University students’ visual self-reflections about their experiences of emergency virtual learning 15
Markos-Kubjus Éva – Csordás Tamás
Megértés és elfogadás a nemzetközi üzleti világban – A kommunikációs kultúra eltérései Közép-Európa és Délkelet-Ázsia viszonylatában 20
Józsa László – Sasné Grósz Annamária
A magyarországi lakossági bankszektor márkaarchetípusainak és banki termékekeinek fogyasztói preferencia vizsgálata 30
Gombos Nóra Julianna – Bíró-Szigeti Szilvia
A neuromarketing szerepe az átalakuló marketingben 42
Nagy László
Populizmus mint politikai marketingstratégia: marketingstratégiaalkotási lehetőségek a politika piacán 49
Honti Tamás
Termékpolitika és márkadöntések a marketingben - A jó márkanév mint piaci sikertényező 59
Mátyás Judit
Védőoltások, mint márkák? – A védőoltások megítélése a fogyasztói kutatások szemszögéből 69
Huszár Sándor – Bundság Éva Szabina
Felhasználói élmény és szolgáltatásminőség észlelése banki mobilapplikációk online értékelései alapján 80
Tamás Róbert – Alt Mónika Anetta, Csordás Tamás – Mitev Ariel Zoltán
Digitális nudge-ok hatása a szolgáltatott szoftver felhasználókra 82
Gyulai Zsófia
Hozzáférés alapú fogyasztás penetrációja tinédzserek körében Magyarországon 83
Kisfürjesi Nóra – Hofmeister-Tóth Ágnes – Debreceni János
A bolti önkiszolgáló technológiák fogyasztói elfogadása és a kiskereskedő iránti lojalitás 93
Agárdi Irma – Speier Viktória Rebeka
Fogyasztói igények vizsgálata egy közösségi megosztásos innovatív termék bevezetése során 94
Szemere Dorottya – Iványi Tamás
Mi a reklám etikai felelőssége? – Rövid szakirodalmi áttekintés a felelősség és önszabályozás kérdéseiről 110
Simay Attila Endre – Wei Yuling
A kelet-európai gazdasági egyetemek fenntarthatósági hozzáállása a küldetéseik mentén 111
Ásványi Katalin – Gendur Nóra
A non consumption és az anti consumption kifejezések nemzetközi kutatási trendjei 112
Maksimovic Ágnes – Törőcsik Mária
Tudatos vásárlói csoportok egy hazai kiskereskedelmi áruházlánc esetén 114
Jakopánecz Eszter – Lányi Beatrix
Az egyetemi fenntarthatóság hallgatói észlelésének mérése 128
Nagy Szabolcs
A tudományos aspirációkkal rendelkező gazdálkodástudományi hallgatók akadémiai életpályához kötődő elvárásainak és észleléseinek feltáró elemzése a munkáltatói márkázás aspektusain keresztül 129
Józsa Tamás – Pelsőci Balázs Lajos
Szisztematikus irodalomelemzés a felsőoktatásban megszervezett online oktatás technológia-elfogadását befolyásoló tényezőkről 142
Halász Ágnes – Kenesei Zsófia
Transzformatív marketingoktatás: A tervezői párbeszéd katalizátor szerepe a tartalmi és formai döntéshozatalban 152
Horváth Dóra – Cosovan Attila – Fekete Balázs – Szász Veronika
A Dunning–Kruger-hatás megjelenése felsőoktatási marketing kurzusok számonkérésein 154
Kun András István – Kontor Enikő – Kiss Marietta
A fiatalok szabadidős közösségválasztásainak háttere 158
Németh Péter – Csóka László – Törőcsik Mária
A fogyasztói magatartás változása a COVID-19 járvány idején | Helyzetkép két szomszédos országban 160
Molnár Anna – Józsa László – Dernócy-Polyák Adrienn
Sajátos szegmensek beazonosítása kerékpározók körében 173
Bundság Éva Szabina
„Mutasd a maszkod, megmondom ki vagy” - a fogyasztó-termék kötődés vizsgálata maszkhasználat esetén 185
Huszár Sándor – Sikó Beáta
Önvezető járművekhez kapcsolódó fogyasztói preferenciák vizsgálata 194
Ujházi Tamás
Slow és turizmus - a kisvárosfejlesztési alternatíva!? 198
Piskóti István – Marien Anita – Papp Adrienn – Nagy Katalin
A turizmus lakhatási jóllétre (residential well-being) gyakorolt hatása Budapest Erzsébetvárosban 199
Molnár-Csomós Ilona – Kiss Kornélia
Virtuális és jelenléti üzleti rendezvények vizsgálata az egyetemi hallgatók véleményének tükrében 210
Boros Kitti – Keller Krisztina
Ország (márka)sokk – mi lesz veled, ukrán országimázs? 225
Gerdesics Viktória – Rácz-Putzer Petra – Orosdy Béla
Tengerparti és hegyvidéki nyaralások iránti implicit és explicit preferenciák vizsgálata 234
Varga Ákos – Kemény Ildikó – Skare Vatroslav
A magyar nagyvárosok turisztikai teljesítménye és online marketingkommunikációja közötti kapcsolat 235
Marien Anita – Zapreskó-Farkas Evelin
Abszolút és relatív organikuscímke-hatás csokoládék esetén: egy kísérlet eredményei 246
Kiss Marietta – Kontor Enikő – Kun András István
Fenntartható élelmiszer-fogyasztással kapcsolatos fogyasztói megítélés feltárása netnográfiával 248
Balsa-Budai Nikolett
Milyen jövője van a személyre szabott élelmiszereknek? 250
Farkas Noémi Dóra
Az Abonett Kft bio- és gluténmentes termékeinek fogyasztása – egy kérdőíves felmérés tükrében 252
Lendvai Edina – Dobos-Nagy Diána
Vény nélküli (OTC) gyógyszereket és étrendkiegészítőket vásárlók információ-forrásainak és jövedelmi helyzetüknek vizsgálata Magyarországon és Szlovákiában 262
Szigeti Szilárd – Józsa László
Társadalmi marketing a fenntarthatóság komplex rendszerében 276
Dinya László
Fenntarthatóság és mobilitás dilemmái az elektromos autózás példáján 277
Vereckei-Poór Bence – Törőcsik Mária
Nemi egyenlőség és a nők helyzete femvertising példákon keresztül 287
Török Anna – Horváth Anna – Malota Erzsébet
A fogyatékossággal élők társadalmi inklúziójának kérdései – szakértői interjúk alapján 289
Bihariné Kalászdi Beáta
Érzelmek aktiválódási folyamata, avagy a mozgósítás vagy elkerülés irányába ható érzelmek mérése PrEmo technika alkalmazásával 302
Cservék Judit – Hlédik Erika
A külső referenciaárak megjelenítésének fogyasztói árértékelésre és döntésre gyakorolt hatásának szemkamerás vizsgálata 313
Lipták Lilla – Prónay Szabolcs
Játékosított kérdőívek hatékonyságának mérése 323
Lázár Erika – Németh Péter – Szűcs Krisztián – Nagy Ákos
Vizuális adatok feldolgozása DFA (Design Format Analysis) alkalmazásával 324
Aszódi Zita – Pataki-Bittó Fruzsina
Az innováció marketingkommunikációja a Z-generáció körében 336
Papp-Váry Ádám – Szabó Zoltán – Pacsi Diána
Paradigmaváltás a hazai filmmarketingben – A filmkommunikáció elméleti megközelítése 348
Gorka-Foch Máté
A hagyományos és az online szegmentálási lehetőségek összevetése, különös tekintettel a közösségi média oldalak és online hirdetési rendszerek gyakorlatában 358
Somosi Zoltán – Hajdú Noémi – Molnár László
Reklámretorikán innen és túl: Médiatudatosság és retorikai érzékenység a marketingkommunikációban 371
Komár Zita – Pelle Veronika
Influencer marketing hatása a Z generációra a Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Karának hallgatói esetén 372
Fehér Márton
Kvantitatív kutatás az egyetemisták egészségérzetéről és a tudatos táplálkozásban használt információforrásaikról 382
Boros Henrietta Mónika
Az életstílus applikációk használatának megítélése egy kísérlet tapasztalatai alapján 391
Ercsey Ida – Keller Veronika
A COVID hatása a sportolási és aktív testmozgási szokásokra 393
Fenyves László
Az egészségtudatosság és az étrend-kiegészítő fogyasztás összefüggéseinek vizsgálata női fogyasztók körében – Feltáró kutatás 395
Táskai Ottilia – Hlédik Erika
Szegmensstruktúra a szabadidős sportolók étrend-kiegészítő fogyasztásában 407
Kovács Ildikó – Liska Fanny – Veres Zoltán
Piskóti István – Nagy Szabolcs – Nagy Katalin (szerk.) (2022): Transzformatív Marketing - Társadalmi és üzleti kihívások integrált marketing-megoldásai. Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézet: Miskolc. ISBN: 978-963-358-276-3