Válasszon nyelvet

Gendur Nóra – Ásványi Katalin (2023): A nyugat és kelet-európai gazdasági egyetemek küldetés elemzése fenntarthatósági szempontból

Betöltés. Kérem, várjon.

Gendur Nóra – Ásványi Katalin (2023): A nyugat és kelet-európai gazdasági egyetemek küldetés elemzése fenntarthatósági szempontból. In: Révész Balázs – Gyulai Zsófia (szerk.): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023 pp. 90–91.

Szerzők

  • Gendur Nóra. Budapesti Corvinus Egyetem.
  • Ásványi Katalin. Budapesti Corvinus Egyetem.

Absztrakt

Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a szervezetek a fenntartható működésre, így az egyetemek számára is egyre inkább megjelenik az a kihívás, hogy milyen tudnak hozzájárulni a fenntartható fejlődéshez. Jelen tanulmány célja, hogy feltárja az európai gazdasági egyetemek küldetésnyilatkozataiban megfogalmazott fenntarthatósággal kapcsolatos tartalmi elemeket és összehasonlítsa a kelet- és nyugat-európai egyetemek fenntarthatósági hozzáállását, amely egyben a dolgozat egyik fő újdonságértékét adja. A kutatás régiónként 100-100 egyetemi küldetést vizsgál meg a tartalomelemzés módszerével, azonosítva a küldetésekben megjelenő Fenntartható Fejlődési Célokat, az egyetemi érintetteket, valamint azt, hogy az egyetemek megfogalmazzák-e a küldetésükben konkrétan a felelős vezetők képzését. A nyugat-európai egyetemek küldetéseiben a közösség fejlesztése és a társadalmi problémák megoldása van előtérben, továbbá a jól-létre és a természeti környezetre is nagyobb figyelem irányul, míg a kelet-európai egyetemek esetében a régió és az ország fejlesztését fogalmazzák meg több alkalommal. A nyugat-európai egyetemek az egyenlő lehetőségek és a nyitottság értékeit képviselik inkább, míg a kelet-európai egyetemek jobban előtérbe helyezik a munkaerőpiac igényeit a küldetéseikben. A lehetséges partnerek közül nyugaton a vállalatokon van a nagyobb fókusz, míg keleten az állami szektort, a tudományos közösségeket és a munkaerőpiacot említik meg több küldetésben.

fenntarthatóság Európa egyetem küldetés tartalomelemzés

Abstract

Analysis of Western- and Eastern-Europen business universities’ mission statements in terms of sustainability

Nowadays organisations place more and more emphasis on sustainable operations, so universities are also increasingly challenged to contribute to sustainable development. The aim of this paper is to explore the sustainability-related content of the mission statements of European business universities and to compare the sustainability attitudes of universities in Eastern and Western Europe, which is one of the main novelties of this paper. The research will examine 100-100 university mission statements per region using content analysis, identifying the SDGs that appear in the mission statements, the university stakeholders, and whether universities specifically articulate to educate responsible leaders in their mission statements. Western European universities' missions focus on community development and solving social problems, with a greater focus on well-being and the natural environment, while Eastern European universities have a greater focus on regional and national development. Western European universities tend to promote the values of equal opportunities and openness, while Eastern European universities put more emphasis on the needs of the labour market in their missions. Among potential partners, in the Western ones the focus is more on companies, while in the Eastern ones the public sector, academic communities and the labour market are mentioned more in missions.

sustainability Europe university mission statement content analysis

Nyelv

magyar

Befoglaló mű adatai

Révész Balázs – Gyulai Zsófia (szerk.) (2023): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-2-43
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
Sütiket használunk
Oldalainkon sütiket használunk. Ezek egy része szükséges az oldal működéséhez, a többi nekünk segít az oldal fejlesztésében és a felhasználói élmény javításában (követő sütik). Engedélyezheti ezeket a sütiket, de kérjük, vegye figyelembe, hogy az oldal nem minden funkcióját tudja igénybe venni a sütik nélkül.