Válasszon nyelvet

Harsányi Dávid – Hlédik Erika – Zarándné Vámosi Kornélia (2023): A hazai borfogyasztás változása az utóbbi években

Betöltés. Kérem, várjon.

Harsányi Dávid – Hlédik Erika – Zarándné Vámosi Kornélia (2023): A hazai borfogyasztás változása az utóbbi években. In: Révész Balázs – Gyulai Zsófia (szerk.): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023 pp. 115–115.

Szerzők

  • Harsányi Dávid. Budapesti Gazdasági Egyetem.
  • Hlédik Erika. Eötvös Lóránd Tudományegyetem.
  • Zarándné Vámosi Kornélia. Budapesti Gazdasági Egyetem.

Absztrakt

A magyar borkultúra jelentős változáson ment keresztül az elmúlt évtizedekben. A fogyasztás, illetve annak összetétele és a fogyasztók preferenciái folyamatosan fejlődtek.
A tanulmány célja a borfogyasztás változásának vizsgálata az utóbbi években, a Covid pandémia esetleges hatásainak feltárása. Az elemzés alapjául a Nagy Bor Teszt adatai szolgáltak, amely a hazai borfogyasztási és vásárlási szokásokat vizsgálja online kérdőíves felmérés keretében. Az évenkénti felmérés eredményeképpen összehasonlíthatóvá váltak a pandémia előtti és utáni borfogyasztási szokások. Tanulmányunkban a 2016-os, 2018-as, valamint a 2021-es adatfelvételek eredményei segítségével vizsgáljuk e változásokat. Az eltérő mintanagyságok (2016-ban 27993 fő, 2018-ban 8552 fő, 2021-ben 1461 fő) ellenére az adatok meglehetősen nagy stabilitást mutattak.
A tracking kutatás alapján az látszódik, hogy a fogyasztás mennyiségében nem tapasztalható jelentős átrendeződés, illetve a hazai borok iránti preferencia is töretlennek mondható. Ugyanakkor az otthoni borfogyasztás szerepe megnövekedett, a borfajták tekintetében pedig leginkább a száraz fehérbor és az édes vörösbor esetében mutatkozik némi elmozdulás.

borfogyasztási szokások borfogyasztás változása Covid-19 pandémia

Abstract

Recent changes in the Hungarian wine consumption habits

There have been important changes in the Hungarian wine culture in the last decades. Consumption, its composition and consumers’ preferences have been constantly developing.
The aim of the paper is to examine the changes in wine consumption over the last few years, and to explore the possible effects of the Covid-19 disease. The analysis is based on the data of the Great Wine Test, which scans the Hungarian wine consumption and purchase habits using an online questionnaire. The annual data collection enables the comparison of the wine consumption habits before and after the Pandemic. In this paper, the changes are examined by using the data collections of 2016, 2018 and 2021. Despite the different sample sizes (27993 in 2016, 8552 in 2018, 1461 in 2021), the results showed high stability.
Based on the tracking research, there is no significant change in the volume of the consumption and in the preference towards Hungarian wines. However, the role of home consumption has increased, and some changes can be seen regarding the consumption of dry white and sweet red wine.

wine consumption habits changes in consumption Covid-19 pandemic

Nyelv

magyar

Befoglaló mű adatai

Révész Balázs – Gyulai Zsófia (szerk.) (2023): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-2-43
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989