Válasszon nyelvet

Hartl Katalin – Kiss Brigitta – Varga Ákos – Kemény Ildikó (2023): Omnichannel vevőélmény fejlesztése AR segítségével a lakberendezési piacon

Betöltés. Kérem, várjon.

Hartl Katalin – Kiss Brigitta – Varga Ákos – Kemény Ildikó (2023): Omnichannel vevőélmény fejlesztése AR segítségével a lakberendezési piacon. In: Révész Balázs – Gyulai Zsófia (szerk.): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023 pp. 125–125.

Szerzők

  • Hartl Katalin. Budapesti Corvinus Egyetem.
  • Kiss Brigitta. Lego.
  • Varga Ákos. Budapesti Corvinus Egyetem.
  • Kemény Ildikó. Budapesti Corvinus Egyetem.

Absztrakt

Kutatásunk elsődleges célja, hogy feltárja a bútorvásárlók magatartását, a kiterjesztett valósággal (AR) kapcsolatos attitűdjeiket, valamint megvizsgálja ennek az új technológiának a hatását az omnichannel vásárlási élményre, illetve magára a vásárlói útra. A tanulmányban többféle módszeret alkalmaztunk. Online kérdőíves megkérdezés keretein belül vizsgáltuk a résztvevők bútorvásárlási magatartását, különös tekintettel az omnichannel viselkedésre, majd fókuszcsoportos interjúk során az alanyok AR-alapú alkalmazások iránti attitűdjeit vizsgáltuk. Az eredmények azt mutatják, hogy a webrooming – a BULDEO RAI et al. (2019) által azonosított hat vásárlói profil egyike – a leggyakoribb vásárlói magatartás a bútorpiacon. A fókuszcsoportos interjúk pedig arra utalnak, hogy az AR-alapú technológiák segíthetnek a fogyasztóknak abban, hogy könnyebben hozzák meg bútorvásárlási döntéseiket, azonban még nem tekinthetők elég fejlettnek ahhoz, hogy teljes mértékben támaszkodjanak rájuk. Ezek alapján a technológia jelen fejlettségi szintjén még nem mozdította el a vásárlási magatartást az egycsatornás online beszerzés irányába a lakberendezési piacon.

omnichannel vevőélmény kiterjesztett valóság (AR)

Abstract

Improving Omnichannel Customer Experience with AR on the Home Furniture Market

In this research, we aimed to explore home furniture buyers' shopping behavior, their attitudes towards augmented reality (AR) and the impact of this new technology on the omnichannel shopping experience and the customer journey. The study used mixed methods, including an online survey and focus group interviews, to examine customers' shopping behaviors with a particular focus on omnichannel shopping. The results indicate that webrooming, one of the six customer profiles identified by BULDEO RAI et al. (2019), is the most common customer behavior on the furniture market. The focus group interviews suggest that AR-based technologies can help consumers to make purchasing decisions on furniture easier but are not yet considered advanced enough to be fully relied upon, so this technology hasn’t shifted the shopping behavior toward single-channel online shopping yet.

omnichannel customer experience augmented reality

Nyelv

magyar

Befoglaló mű adatai

Révész Balázs – Gyulai Zsófia (szerk.) (2023): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-2-43
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989