Horváth Dóra – Komár Zita – Cosovan Attila (2023): Future/Education: Jövő az oktatásban – Oktatás a jövőben
Betöltés. Kérem, várjon.
Horváth Dóra – Komár Zita – Cosovan Attila (2023): Future/Education: Jövő az oktatásban – Oktatás a jövőben. In: Révész Balázs – Gyulai Zsófia (szerk.): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023 pp. 138–139.
Szerzők
- Horváth Dóra. Budapesti Corvinus Egyetem.
- Komár Zita. Budapesti Corvinus Egyetem.
- Cosovan Attila. Budapesti Corvinus Egyetem.
Absztrakt
Milyen értékek mentén fejleszthető a felsőoktatási képzés és a jövő (gazdasági-marketing) elitjének felkészítése a társadalom egészének (érdekcsoportok) bevonása és érzékenyítése által? Kinek a felelőssége az oktatás minőségének biztosítása? Hogyan tudja az egyetem (vagy oktatási intézmény, szervezet) az oktatókat támogatni a nem hagyományos oktatási helyzetek megteremtésében és sikeres alkalmazásában? Az előadás célja ezen fő kérdések megvitatása és a jelenlévőkkel való közös gondolkodás elindítása, melynek eredménye az oktatói szerepkörök 21. századi igényeknek megfelelő újragondolása és az egyetemi polgár jelenségének (university citizenship) körbejárása. Az interaktív előadás és beszélgetés során a következő fő témakörök kerülnek fejajánlásra és bemutatásra:
1. az oktató szerepének (újra)definiálása: az oktató mint példakép, véleményvezér, influencer jelenség feltárása;
2. a hallgató-oktató viszony H2H (Human to Human) keretrendszerben való értelmezése a designkommunikáció módszertana által;
3. a kritikai pedagógia (critical pedagogy) és transzformatív oktatás (transformative education) dimeziók jelentősége a felsőoktatásban és a jövő vezető elitjének képzésében;
4. az egyetem szerepe az oktatói „márka” felépítésében;
5. végezetül, a „university citizenship” fogalmának újra-definiálása, keretrendszerének felállítása és fogalmi lehatárolása, és mélységi feltérképezése.
Kritikai pedagógia transzformatív oktatás university citizenship
Abstract
Future/Education: Future in education – Education in future
What values can be used to develop higher education and prepare the (economic-marketing) elite of the future by involving and sensitising society (stakeholders) as a whole? Whose responsibility is it to ensure the quality of education? How can a university (or an educational institution or organisation) support teachers in creating and successfully applying non-traditional teaching situations? The presentation aims to discuss these main questions and initiate joint thinking with those present. The result is a rethinking of teaching roles to meet the needs of the 21st century and an exploration of the phenomenon of university citizenship. During the interactive presentation and discussion, the following main topics will be discussed and presented:
1. (re)defining the role of the teacher: exploring the phenomenon of the teacher as a role model, opinion leader, and influencer;
2. understanding the student-teacher relationship in the H2H (Human to Human) framework through the methodology of designcommunication;
3. the importance of the dimensions of critical pedagogy and transformative education in higher education and the training of the future elite;
4. the role of the university in building educators’ "brands";
5. finally, to redefine, frame, conceptualise and explore the notion of university citizenship in depth.
critical pedagogy transformative education university citizenship
Nyelv
magyar
Befoglaló mű adatai
Révész Balázs – Gyulai Zsófia (szerk.) (2023): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023