Válasszon nyelvet

Jakopánecz Eszter – Neulinger Ágnes – Lányi Beatrix – Csóka László (2023): Zöldfogyasztás a tömegessé válás útján: nemzetközi és hazai tapasztalatok

Betöltés. Kérem, várjon.

Jakopánecz Eszter – Neulinger Ágnes – Lányi Beatrix – Csóka László (2023): Zöldfogyasztás a tömegessé válás útján: nemzetközi és hazai tapasztalatok. In: Révész Balázs – Gyulai Zsófia (szerk.): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023 pp. 156–157.

Szerzők

  • Jakopánecz Eszter. Pécsi Tudományegyetem.
  • Neulinger Ágnes. Pécsi Tudományegyetem.
  • Lányi Beatrix. Pécsi Tudományegyetem.
  • Csóka László. Pécsi Tudományegyetem.

Absztrakt

A környezettudatos fogyasztói réteg kialakulása nagyban függ az ország társadalmi és gazdasági fejlettség szintjétől, illetve az adott régióban érvényes szabályozási környezettől. Kutatásunkban a korábbi vizsgálatok és kapcsolódó elméleti megközelítések bemutatása után a PEB (Pro-Environmental Behavior) skála segítségével értelmeztük a környezettudatos viselkedés alakulását összehasonlítva NAGY (2018) korábbi eredményeivel, hallgatói minta segítségével. Eszerint leginkább az újrahasznosítás, a szelektív gyűjtés és a környezethatékony termékek fogyasztása jellemző a mintánkra. A 2018-as eredményekkel történő összehasonlítás során eltérést tapasztaltunk a fogyasztáscsökkentés és lemondás, a keresletmódosítás, valamint a környezettudatos panasz és tiltakozás sorrendiségének tekintetében. Eredményeink azért tekinthetők előremutatónak, mert a fenntartható fogyasztói magatartás megértése központi szerepet játszik a környezeti problémák társadalmi megközelítésében bekövetkező paradigmaváltásokban.

környezettudatos fogyasztás mainstreaming upscaling PEB skála

Abstract

Mainstreaming environmentally conscious consumption: international and Hungarian experiences

The emergence of an environmentally conscious consumers depends to a large extent on the level of social and economic development of the country as well as on the regulatory environment of the region. In our research, after presenting the previous studies and related theoretical approaches, we interpreted the evolution of environmentally conscious behavior using the PEB (Pro-Environmental Behavior) scale and comparing it with NAGY's (2018) results, using a student sample. Recycling, selective waste collection and consumption of environmentally friendly products are the most common activities in the sample. Compared to results from 2018, we found a difference in the sequence of consumption reduction and cancellation, demand modification, and environmental complaint and protest. Our results are considered forward-looking because understanding sustainable consumer behaviour plays a central role in the paradigm shifts in society’s approach to environmental problems.

environmentally conscious consumption mainstreaming upscaling PEB scale

Köszönetnyilvánítás

A TKP2021-NKTA-19 számú projekt az Innovációs és Technológiai Minisztérium Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alapból nyújtott támogatásával, a TKP2021-NKTA pályázati program finanszírozásában valósult meg.

Nyelv

magyar

Befoglaló mű adatai

Révész Balázs – Gyulai Zsófia (szerk.) (2023): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-2-43
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
Sütiket használunk
Oldalainkon sütiket használunk. Ezek egy része szükséges az oldal működéséhez, a többi nekünk segít az oldal fejlesztésében és a felhasználói élmény javításában (követő sütik). Engedélyezheti ezeket a sütiket, de kérjük, vegye figyelembe, hogy az oldal nem minden funkcióját tudja igénybe venni a sütik nélkül.