Válasszon nyelvet

Putzer Petra Eszter – Posza Alexandra (2023): Isten veled CSR? - Környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) tényezők a turizmusban

Betöltés. Kérem, várjon.

Putzer Petra Eszter – Posza Alexandra (2023): Isten veled CSR? - Környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) tényezők a turizmusban. In: Révész Balázs – Gyulai Zsófia (szerk.): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023 pp. 267–268.

Szerzők

  • Putzer Petra. Pécsi Tudományegyetem.
  • Posza Alexandra. Pécsi Tudományegyetem.

Absztrakt

A tanulmány azt vizsgálja, hogy a napjainkban egyre népszerűbb ESG közelítés a gyakorlati megvalósítás területén számos problémával küzdő CSR koncepció hanyatlását, eltűnését hozhatja-e magával. A kérdést jelen tanulmányban a turizmus szektor vonatkozásában elemezzük. A CSR és ESG viszonyának rövid felvezetését követően a felelősség és a turizmus kapcsolatát vizsgáljuk koncentrálva a fenntarthatóság értelmezésére a vizsgált szektorban. Az empirikus kutatás módszertana bibliometrikus elemzés 924 tanulmány bevonásával, Publish or Perish (PoP) szoftvert és PRISMA módszertant alkalmazva. Az elemzés során a fenntarthatóság és a turizmus, valamint a turizmus és az ESG kapcsolatát is feltártuk, a bibliometrikus tudománytérképek pedig rávilágítottak arra, hogy a vizsgált területen CSR és az ESG koncepciók között igen szoros kapcsolat van. Az ESG nem jelenti a CSR végét, viszont olyan mérési és keretrendszert biztosíthat számára, amely a koncepció problémáit is megoldhatja. Másik eredménye pedig, hogy a turizmus szektor esetében ugyanaz tapasztalható ESG területen, mint más szektorokban, az első „E” láb a domináns, vagyis a fenntarthatóság elsősorban környezeti, természeti fókuszú a szektoron belül és kevésbé jelenik meg a társadalmi vagy éppen gazdasági fenntarthatóság, illetve az etika.

fenntartható turizmus CSR vállalati társadalmi felelősségvállalás ESG bibliometrikus elemzés

Abstract

Goodbye CSR? - Environmental, Social and Governance (ESG) factors in tourism

The study investigates whether the ESG approach, which is becoming increasingly popular today, could lead to the decline or disappearance of the CSR concept, which has been facing many problems in the field of practical implementation. The question is analyzed in the context of the tourism sector. After a brief introduction to the relationship between CSR and ESG, the relationship between responsibility and tourism will be examined, focusing on the understanding of sustainability in the sector under study. The empirical research methodology is a bibliometric analysis involving 924 studies using Publish or Perish (PoP) software and PRISMA methodology. The analysis has also explored the relationship between sustainability and tourism and tourism and ESG, and the bibliometric maps have revealed a very strong relationship between CSR and ESG concepts in the study area. ESG does not mean the end of CSR, but it can provide a measurement and framework for it that can address the problems of the concept. Another result is that in the tourism sector, the ESG field is the same as in other sectors, the first "E" leg is dominant, i.e. sustainability is mainly environmental and natural in the sector, and social or even economic sustainability and ethics are less prominent.).

sustainable tourism CSR corporate social responsibility ESG bibliometric analysis

Köszönetnyilvánítás

„A TKP2021-NKTA-19 számú projekt az Innovációs és Technológiai Minisztérium Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alapból nyújtott támogatásával, a TKP2021-NKTA pályázati program finanszírozásában valósult meg.”

Nyelv

magyar

Befoglaló mű adatai

Révész Balázs – Gyulai Zsófia (szerk.) (2023): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-2-43
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
Sütiket használunk
Oldalainkon sütiket használunk. Ezek egy része szükséges az oldal működéséhez, a többi nekünk segít az oldal fejlesztésében és a felhasználói élmény javításában (követő sütik). Engedélyezheti ezeket a sütiket, de kérjük, vegye figyelembe, hogy az oldal nem minden funkcióját tudja igénybe venni a sütik nélkül.