Repisky Máté (2023): Vállalkozói kudarcból levont tanulságok
Betöltés. Kérem, várjon.
Repisky Máté (2023): Vállalkozói kudarcból levont tanulságok. In: Révész Balázs – Gyulai Zsófia (szerk.): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023 pp. 278–278.
Szerzők
- Repisky Máté. Szegedi Tudományegyetem.
Absztrakt
Hazánkban megközelítőleg minden második vállalkozás éli túl az első három évét. Ezáltal a vállalkozók többsége találkozik a kudarccal és fontos vizsgálni, hogy ezekből az olykor kellemetlen tapasztalatokból milyen tudást tudnak tovább vinni szakmai életükben.
Jelen kutatás keretében 16 vállalkozóval készült interjú alapján lettek rendszerezve a vállalkozói kudarc során levont tanulságok. A létrejött struktúra négy területen belül rendszerezi (személyes, kapcsolatok, menedzsment és marketing tanulságok) 11 feltárt csoportot tartalmaz: önismeret/személyes fejlődés, válság- és kudarckezelés, karriermegfontolások, vezetőkhöz-, illetve alkalmazottakhoz kapcsolódó tanulságok, kommunikáció/együttműködés, vállalkozás menedzsmentje, jogi és pénzügyi tanulságok, piaci környezet és verseny, vevők és fogyasztói magatartás, míg végül a marketingkommunikáció.
vállalkozói kudarc tanulás tanulságok
Abstract
Lessons learned from entrepreneurial failure
In Hungary only half of the new enterprises survive their first three years. Thereby most of the entrepreneur will experience failure and it is important to research that what can entrepreneurs learn from these sometimes unpleasant experiences and apply in future businesses.
Current research is categorized lessons learned from failure based on 16 entrepreneurial interviews. This categorization structure contain 11 groups of lessons grouped into four bigger themes (personal, relationships, management and marketing lessons). The 11 groups are the followings: self-knowledge/personal development; crisis and failure management; career considerations; lessons related to leaders; and -employees; communication/cooperation; business management; legal and financial lessons; market environment and competition; customers and consumer behavior; and finally marketing communication.
entrepreneurial failure learning lessons
Nyelv
magyar
Befoglaló mű adatai
Révész Balázs – Gyulai Zsófia (szerk.) (2023): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023