Somosi Zoltán – Hajdú Noémi (2023): A mesterséges intelligencia etikai kérdései és az abból adódó ellenszenv felmérése
Betöltés. Kérem, várjon.
Somosi Zoltán – Hajdú Noémi (2023): A mesterséges intelligencia etikai kérdései és az abból adódó ellenszenv felmérése. In: Révész Balázs – Gyulai Zsófia (szerk.): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023 pp. 299–299.
Szerzők
- Somosi Zoltán. Miskolci Egyetem.
- Hajdú Noémi. Miskolci Egyetem.
Absztrakt
A mesterséges intelligenciával kapcsolatos elméleti kutatások és gyakorlati megvalósítások időről időre hullámzó tendenciát mutatnak, főként az ellenszenv és az abból eredő ellenállás miatt. Az ipari fejlődés során is megfigyelhető e tendencia, melynek eredményeként a viszonylag újszerű ipar 4.0 gyors fejlődés következtében a mesterséges intelligencia fenntartható formában történő megvalósítására törekedett. Az így kialakuló ipar 5.0 az embereket és emberiséget helyezi előtérbe, melyre kutatók is rámutattak. Irodalmi áttekintésünk során megállapítottuk, hogy számos területen merülnek fel kérdések, melyet primer megkérdezés során a Z generáción keresztül felmértünk. A 131 fős minta eredményei alapján megállapítható, hogy a mesterséges intelligencia és az emberek közötti együttműködésre a mintában szereplő fiatalok szerint meg van a lehetőség.
Mesterséges intelligencia (MI) mesterséges intelligencia ellenszenv mesterséges intelligencia etika
Abstract
Exploring Ethical Concerns in Artificial Intelligence and Evaluating the Consequences of Antipathy
Theoretical research and practical implementation in the field of artificial intelligence show a fluctuating trend from time to time, mainly due to the reluctance and resulting resistance. This trend can also be observed in industrial development, so that the relatively new Industry 4.0 has attempted to implement artificial intelligence in a sustainable form due to rapid development. The resulting Industry 5.0 puts people and humanity first, as researchers point out. Accordint to the literature review, it can be stated that issues arise in a number of areas, which we evaluated in a primary survey of Generation Z. Based on the results of the 131-person sample, it can be concluded that young people in the sample believe there is an opportunity for collaboration between artificial intelligence and humans.
Artificial intelligence (AI) aversion to artificial intelligence ethics of artificial intelligence
Nyelv
magyar
Befoglaló mű adatai
Révész Balázs – Gyulai Zsófia (szerk.) (2023): Reziliens Marketing - Válaszok változó kihívásokra. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar: Szeged. ISBN: 978-963-306-960-8 DOI:10.62561/EMOK-2023