Válasszon nyelvet

Alt Mónika-Anetta – Berezvai Zombor – Agárdi Irma (2024): Lehet profitálni a fenntarthatóságból? A fenntarthatósággal kapcsolatos innovációk hatása az FMCG kiskereskedők teljesítményére

Betöltés. Kérem, várjon.

Alt Mónika-Anetta – Berezvai Zombor – Agárdi Irma (2024): Lehet profitálni a fenntarthatóságból? A fenntarthatósággal kapcsolatos innovációk hatása az FMCG kiskereskedők teljesítményére. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 8–8.

Szerzők

  • Alt Mónika Anetta. Babeș-Bolyai Tudományegyetem.
  • Berezvai Zsombor. Budapesti Corvinus Egyetem.
  • Agárdi Irma. Budapesti Corvinus Egyetem.

Absztrakt

Számos vállalat, köztük a kiskereskedők is proaktívan hajtanak végre intézkedéseket az éghajlatváltozás elleni küzdelem érdekében. Ez a tanulmány azt kívánja megvizsgálni, hogy az ENSZ fenntartható fejlődési céljaihoz (SDGs) kapcsolódó innovációk kedvezően befolyásolják-e a kiskereskedők pénzügyi teljesítményét. A tanulmány ezt a kérdést a 18 legnagyobb tőzsdén jegyzett európai élelmiszer-kiskereskedő cégtől gyűjtött adatok alapján vizsgálja. A kiskereskedők innovációs tevékenységét megvalósított innovációs eredményekként operacionalizáltuk, amelyeket különböző nyilvánosan elérhető forrásokból gyűjtöttünk össze 2007 és 2021 között. Két független értékelő kódolta az eredményeket a fenntarthatósággal kapcsolatos elemek és a megfelelő SDG-k azonosítása érdekében. A panelregressziós elemzés eredményei pozitív korrelációt mutatnak a fenntarthatósággal kapcsolatos innovációk és a pénzügyi teljesítmény között. Különösen a 2., a 9. és a 12. fenntartható fejlődési célhoz kapcsolódó innovációk emelkednek ki a pénzügyi teljesítményre gyakorolt hatásukkal.

fenntartható innovációk pénzügyi teljesítmény kiskereskedelem

Abstract

Profiting from sustainability? The effect of sustainability-related innovations on the performance of FMCG retailersg

Numerous companies are proactively implementing measures to combat climate change, including retailers. This paper aims to examine whether innovations associated with the United Nations Sustainable Development Goals (SDGs) favorably affect retailers’ financial performance. The study will scrutinize this issue based on ample data collected from the 18 largest publicly listed European grocery retailers from 2007 to 2021. The innovation activities of the retailers were operationalized as implemented innovation outcomes, collected from various publicly available sources. Two independent raters coded the outcomes to identify sustainability-related elements and the corresponding SDG. The findings of the panel regression analysis indicate a positive correlation between sustainability-related innovations and financial performance. In particular, innovations related to the 2nd, 9th, and 12th SDGs stand out for their impact on financial performance.

sustainability-related innovation financial performance grocery retailing

Nyelv

magyar

Befoglaló mű adatai

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-1-41
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989