Válasszon nyelvet

Bálint Alexandra – Törőcsik Mária (2024): Válságok és fogyasztás- szakértői véleményezés szerint

Betöltés. Kérem, várjon.

Bálint Alexandra – Törőcsik Mária (2024): Válságok és fogyasztás- szakértői véleményezés szerint. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 9–9.

Szerzők

  • Bálint Alexandra. Pécsi Tudományegyetem.
  • Törőcsik Mária. Pécsi Tudományegyetem.

Absztrakt

A fogyasztói magatartás vizsgálata kiemelt figyelmet kap a marketingkutatások területén. Az elmúlt évek válságos időszaka nyomot hagyott a fogyasztáson mind struktúrájában, mind volumenében, ami ismét fókuszba helyezi a fogyasztói viselkedés jobb megértésének igényét. Jelen kutatás azt vizsgálja, hogy Magyarországon a rendszerváltás óta milyen válságidőszakokat lehet beazonosítani, amelyek már komoly mértékben hatottak a fogyasztókra, valamint, hogy a válságok során megjelenő megküzdési stratégiákban felismerhetünk-e mintázatokat. A mintázatok felismerése komoly segítség a marketingmunka tervezéséhez, azért, hogy a márkák, vállalatok recessziós időszakban se veszítsenek piaci pozíciójukból. A kutatási téma mélyebb megértéshez szakértői mélyinterjúkat készítettünk, melyek eredményei azt mutatják, hogy a fogyasztói magatartás szempontjából jól körülhatárolható válságok különíthetőek el, valamint, hogy a megküzdési stratégiákban mintázatokat lehet felfedezni.

válság fogyasztói magatartás megküzdési stratégia szakértői mélyinterjú

Abstract

Crises and consumption - expert opinions

The study of consumer behaviour is a major focus of marketing research. The crisis of recent years has left its mark on consumption, both in terms of structure and volume, bringing a renewed focus on a better understanding of consumer behaviour. The present research investigates which crisis periods in Hungary since the change of regime can be identified that have already had a major impact on consumers, and whether patterns can be identified in the coping strategies that emerge during crises. Recognising patterns can be a major help in marketing work to ensure that brands and companies do not lose their market position in times of recession. To gain a deeper understanding of the research topic, we conducted in-depth interviews with experts, the results of which show that there are well-defined crises in terms of consumer behaviour and that patterns can be detected in coping strategies.

crisis consumer behavior coping strategies in-depth expert interview

Nyelv

magyar

Befoglaló mű adatai

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-1-41
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989