Válasszon nyelvet

Bednárik Éva – Takáts Alexandra – Jámbori Zsuzsanna – Mészáros Katalin (2024): Drónfelhasználási területekkel kapcsolatos lakossági vélemények vizsgálata a Nyugat-Dunántúlon

Betöltés. Kérem, várjon.

Bednárik Éva – Takáts Alexandra – Jámbori Zsuzsanna – Mészáros Katalin (2024): Drónfelhasználási területekkel kapcsolatos lakossági vélemények vizsgálata a Nyugat-Dunántúlon. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 11–11.

Szerzők

  • Bednárik Éva. Soproni Egyetem, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar.
  • Takáts Alexandra. Soproni Egyetem, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar.
  • Jámbori Zsuzsanna. Soproni Egyetem, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar.
  • Mészáros Katalin. Soproni Egyetem, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar.

Absztrakt

A tanulmányban bemutatott kutatási eredményeink egy merevszárnyú drón fejlesztéséhez kapcsolódnak. Kutatásunk célja a releváns drónfelhasználási területekkel kapcsolatos lakossági vélemények megismerése volt a Nyugat-Dunántúlon. Irodalomkutatás keretében feltártuk az attitűdöt meghatározó tényezőket, és ezek közül az egyéni jellemzők, az érdeklődés, tapasztalat, tájékozottság hatását vizsgáltuk az észlelt hasznosság vonatkozásában. Az online kérdőíves megkérdezés szerint a közcélú drónok iránti érdeklődés felkeltése, a tájékozottság növelése a drónok alkalmazásával kapcsolatos hasznosság érzet emelkedését hozza a vizsgált felhasználási területeken.

termékfejlesztés piackutatás

Abstract

Public opinion survey on drone use areas in Western Transdanubia

The research results presented in this paper are related to the development of a fixed-wing drone. The aim of our research was to find out the public opinions on the relevant areas of drone use in Western Transdanubia. In a literature review, we explored the determinants of attitudes and examined the impact of individual characteristics, interest, experience, and knowledge on perceived usefulness. According to the online questionnaire survey, raising interest in drones for public use and increasing awareness will increase the sense of usefulness of drones in the areas of use studied.

product development market research

Köszönetnyilvánítás

Jelen publikáció a TKP2021-NVA-13 azonosítószámú projekt keretében az Innovációs és Technológiai Minisztérium (jogutód: Kulturális és Innovációs Minisztérium) Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Alapból nyújtott támogatásával, a TKP2021-NVA pályázati program finanszírozásában valósult meg.

Nyelv

magyar

Befoglaló mű adatai

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-1-41
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
Sütiket használunk
Oldalainkon sütiket használunk. Ezek egy része szükséges az oldal működéséhez, a többi nekünk segít az oldal fejlesztésében és a felhasználói élmény javításában (követő sütik). Engedélyezheti ezeket a sütiket, de kérjük, vegye figyelembe, hogy az oldal nem minden funkcióját tudja igénybe venni a sütik nélkül.