Válasszon nyelvet

Benics Kálmán – Béla-Csovcsics Andrea – Táskai Ottilia – Vereckei-Poór Bence (2024): Fenntarthatóság és a kínai elektromos autómárkák percepciója Magyarországon - Gépi tanulási módszerek alkalmazása

Betöltés. Kérem, várjon.

Benics Kálmán – Béla-Csovcsics Andrea – Táskai Ottilia – Vereckei-Poór Bence (2024): Fenntarthatóság és a kínai elektromos autómárkák percepciója Magyarországon - Gépi tanulási módszerek alkalmazása. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 13–13.

Szerzők

  • Benics Kálmán. Szegedi Tudományegyetem.
  • Béla-Csovcsics Andrea. Szegedi Tudományegyetem.
  • Táskai Ottilia. Eötvös Lóránd Tudományegyetem.
  • Vereckei-Poór Bence. Pécsi Tudományegyetem.

Absztrakt

Korunk egyik meghatározó problémája a fenntarthatóság kérdésköre. A közlekedés és azon belül is a közúti közlekedés jelentős mértékben hozzájárul a károsanyag-kibocsátáshoz, ezért a mobilitás széles körben kutatott, aktuális téma. Jelenleg úgy tűnik, hogy a legkisebb károsanyag-kibocsátás a mobilitás elektrifikációjával érhető el. A kínai autógyártók jelentős lépéselőnybe kerültek az elektromos hajtásláncok fejlesztése terén. Ezen kutatás-fejlesztési folyamat eredményeképp több új, piacérett és versenyképes árú autómárka áll az európai piacok kapujában. Miután az elektromos autók olyan járműipari innovációknak tekinthetőek, melyek hazai piaci penetrációja még mindig alacsony, a hozzájuk fűzött elvárások beteljesüléséhez szükséges a fogyasztói megítélésük és elfogadásuk vizsgálata. Ebből adódóan kérdőíves adatfelvételt végeztünk 310 kitöltővel azért, hogy megtudjuk, vajon a magyar fogyasztó ismeri-e az itthon is elérhető kínai autómárkákat, mennyire szimpatizál velük, és hajlandó lenne-e őket megvásárolni. Az adatokat gépi tanulási módszer segítségével elemeztük.

fenntarthatóság elektromos autó kínai autómárkák gépi tanulási módszer

Abstract

Perception of Chinese car brands in the light of sustainability in Hungary - Using Machine learning methods

One of the defining issues of our time is sustainability. Transport, and road transport in particular, is a major contributor to emissions, making mobility a widely researched and actual issue. At present, it appears that the lowest emissions can be achieved through the electrification of mobility. Chinese car manufacturers have made significant progress in the development of electric powertrains. As a result of this R&D process, several new, marketable, and competitively priced car brands are now at the gateway to European markets. As electric cars are considered as automotive innovations with still low market penetration in Hungary, it is necessary to examine the consumer perception and acceptance in order to fulfil the expectations. Therefore, a questionnaire survey was conducted with 310 participants to find out whether Hungarian consumers are familiar with Chinese car brands available in Hungary, how much they like them and whether they would be willing to buy them. The data was analyzed by using machine learning method.

sustainability electric car Chinese car brands machine learning method

Nyelv

magyar

Befoglaló mű adatai

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-1-41
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989