Válasszon nyelvet

Bifkovics Bettina – Kisfürjesi Nóra – Hadadiné Jászay Marianna – Fehér András – Huszár Sándor (2024): MI által támogatott mentálhigiénés szolgáltatások elfogadása és megítélése

Betöltés. Kérem, várjon.

Bifkovics Bettina – Kisfürjesi Nóra – Hadadiné Jászay Marianna – Fehér András – Huszár Sándor (2024): MI által támogatott mentálhigiénés szolgáltatások elfogadása és megítélése. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 14–14.

Szerzők

  • Bifkovics Bettina. Budapesti Corvinus Egyetem.
  • Kisfürjesi Nóra. Budapesti Gazdasági Egyetem.
  • Hadadiné Jászay Marianna. Budapesti Corvinus Egyetem.
  • Fehér András. Debreceni Egyetem.
  • Huszár Sándor. Szegedi Tudományegyetem.

Absztrakt

Folyamatosan változó világunk szorongást és stresszt okoz jelen korunk társadalmának, mely kiemelten jelentkezik az önálló életet kezdő fiatalok körében. Az elmúlt évek során a mesterséges intelligencia (MI) számos verziója vált elérhetővé és a felhasználási lehetőségei napjainkban is egyre bővülnek. Vajon az olyan szolgáltatások, mint a mentálhigiénés tanácsadás, ahol az emberi kapcsolatok szerepe meghatározó, sikeresen alkalmazható-e az MI? A kutatás célja, ezt vizsgálni a Z generációba tartozó egyetemista hallgatók körében online kérdőíves megkérdezéssel, amely során a WHO öttényezős mentális jóllétet vizsgáló modelljét adaptáltuk. Továbbá saját kutatási céljaink alapján továbbfejlesztettük a technológia elfogadásának és használatának egységesített elméletét (UTAUT), amellyel egy koncepcionális mentálhigiénés mobil alkalmazás használatának elfogadási szándékát elemeztük. Célunk volt meghatározni azt is, hogy a bizalom, a kötődés és viselkedési dimenzióit hogyan befolyásolja az MI mentálhigiénés területen való használata. A kérdőíves adatfelvétel után a modellünket statisztikailag teszteltük. A mentálhigiénés alkalmazás használati szándékára legnagyobb hatást az elvárt teljesítmény, valamint a bizalom gyakorolja. Az eredmények alapján elmondható, hogy megfelelő meggyőzéssel - egyes tényezők esetén - szélesebb körben elfogadottá válhat a szolgáltatás használata a fiatalok körében. Kutatásunk eredményei által új szolgáltatások megalapozása válik lehetővé, és útmutatást nyújtunk a mesterséges intelligenciával támogatott mentálhigiénés szolgáltatások elfogadásának ösztönzésére.

mentálhigiénés szolgáltatások UTAUT mentális jóllét mesterséges intelligencia

Abstract

Acceptance and perception of AI-supported mental health services

The ever-changing world we live in is causing anxiety and stress in today’s society, especially among young people starting out on their own. In recent years, many aspects of artificial intelligence (AI) have become available, and its applications are expanding. Can AI be successfully applied to services such as mental health counselling, where the whole activity is explicitly based on human factors such as trust and attachment? The aim of this research is to explore this through an online questionnaire survey of Generation Z university students, adapting the WHO’s five-factor model of mental well-being. In addition, based on our own research objectives, we further developed the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) to analyse the acceptance intention to use a conceptual mental health mobile application. Our aim was to determine how trust, attachment and behavioural dimensions of trust and attachment are affected using AI in mental health. After the data collection done via questionnaire, our model was statistically tested. The intention to use such application is highly influenced by the expected performance and trust. The results show that young people have a high level of mental health awareness, and with the right persuasion, the use of the service could become more widely accepted. The results of our research will provide a basis for new services and guidelines to promote the adoption of AI-enabled mental health services.

mental health services UTAUT mental well-being artificial intelligence

Nyelv

magyar

Befoglaló mű adatai

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-1-41
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989