Válasszon nyelvet

Bifkovics Bettina – Malota Erzsébet (2024): Sztereotípiák és előítéletek az Ukrajnai menekültekkel való önkéntességsorán

Betöltés. Kérem, várjon.

Bifkovics Bettina – Malota Erzsébet (2024): Sztereotípiák és előítéletek az Ukrajnai menekültekkel való önkéntességsorán. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 15–15.

Szerzők

  • Bifkovics Bettina. Budapesti Corvinus Egyetem.
  • Malota Erzsébet. Budapesti Corvinus Egyetem.

Absztrakt

Az ukrán menekültválság 2020-as kirobbanásakor a nonprofit szervezetek önkéntesek mozgósításával próbálták az érkező menekülteket támogatni. Magyarországon az ország minden feléről érkeztek önkéntesek, különféle tevékenységekkel (pl. fuvarozás, szállásadás, élelmiszergyűjtés) segítve a rászorulókat. Ennek során különböző nemzetek, kultúrák találkoznak, így elengedhetetlen az önkéntesség kulturális aspektusainak vizsgálata. Kutatásunkban mélyinterjúkkal tártuk fel az ukrán menekültekkel való önkéntesség során az önkéntesekben és a közvetlen környezetükben felmerülő sztereotípiákat és előítéleteket. Eredményként hat domináns sztereotípia és előítélet került azonosításra. Az önkéntesség támogatása kapcsán különbséget lehet tenni az önkéntes közvetlen környezetében lévők és a távolabbi ismerősök között. A kutatásunk eredményeire alapozva a nonprofit szervezetek proaktívan tudnak dolgozni a meglévő sztereotípiák és előítéletek leépítésén és az önkéntesbázis további szélesítésén.

önkéntesség ukrán menekültválság kulturális különbségek sztereotípiák

Abstract

Stereotypes when volunteering with Ukrainian refugees

In response to the refugee crisis in Ukraine in 2020, non-profit organisations mobilised volunteers to aid the incoming refugees. In Hungary, volunteers from across the country offered their support in various ways, including transportation, accommodation, and food collection. This initiative brought together individuals from diverse national and cultural backgrounds, highlighting the importance of examining the cultural aspects of volunteering. In our research, we employed in-depth interviews to examine the stereotypes and prejudices that volunteers and their immediate environment face when volunteering with Ukrainian refugees. Our findings revealed the existence of six dominant stereotypes and prejudices. It is possible to distinguish between those who are closely acquainted with the volunteer and those who are not from the perspective of supporting the volunteering initiative. Based on the results of our research, non-profit organisations can work proactively to challenge existing stereotypes and prejudices to further expand their volunteer base.

volunteering Ukrainian refugee crisis cultural differences stereotypes

Nyelv

magyar

Befoglaló mű adatai

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-1-41
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989