Biró Borbála (2024): Új ortopédiai műtéti eljárások, innovatív technológiák fogyasztói elfogadása: attitűdvizsgálat páciensek oldaláról
Betöltés. Kérem, várjon.
Biró Borbála (2024): Új ortopédiai műtéti eljárások, innovatív technológiák fogyasztói elfogadása: attitűdvizsgálat páciensek oldaláról. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 16–16.
Szerzők
- Biró Borbála. Pécsi Tudományegyetem.
Absztrakt
Sok ember bizalmatlan az elavult eljárásokkal szemben, aminek megannyi oka lehet. Az új ortopédiai műtéti eljárásoknak, innovatív technológiáknak köszönhetően sokkal effektívebb lehetne az orvoslás világszerte. A tanulmány célja feltárni azon tényezőket, amelyek segítenek megteremteni a páciensek bizalmát az új egészségügyi innovációkkal kapcsolatban. A kutatás során szekunder és primer kutatás is készült, online kérdőív került lekérdezésre (n=181). A téma mélyebb megértése, valamint az ok-okozati relációk feltárásának érdekében szakértői mélyinterjúk is készültek. Összességében megállapítható, az emberek nyitottak az egészségügyi innovációkra, de nem szabad megfeledkezni, arról a tényről, hogy nem minden esetben van meg a bizalom az innovációk tekintetében a páciensekben. Annak érdekében, hogy az új műtéti eljárásokat alkalmazni lehessen, szükség van olyan páciensekre, akik beleegyeznek egy új eljárásba, így azt megfelelő módon kell mind az orvosoknak, mind a pácienseknek közvetíteni.
innováció elfogadás egészségügy bizalom páciens ortopédia
Abstract
Consumer acceptance of new orthopedic surgical procedures, innovative technologies: a survey of attitudes on the side of patients
Many people are distrustful of outdated procedures, for any number of reasons. Thanks to new orthopedic surgical procedures and innovative technologies, medicine could be much more effective worldwide. The purpose of this study is to explore the factors that help to create patient trust in new healthcare innovations. During the research, both secondary and primary research were conducted, and an online questionnaire was queried (n=181). In order to gain a deeper understanding of the topic and to explore cause-effect relationships, expert in-depth interviews were also conducted. Overall, it can be concluded that people are open to healthcare innovations, but we must not forget the fact that patients do not always trust innovations. For new surgical procedures to be applied, patients are needed who agree to a new procedure, so it must be properly communicated to both doctors and patients.
innovation acceptance healthcare trust patient orthopedics
Nyelv
magyar
Befoglaló mű adatai
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024