Válasszon nyelvet

Dóra Tímea Beatrice – Szalkai Zsuzsanna – Simon Judit (2024): A forprofit és nonprofit szervezetek együttműködésének vizsgálata egészségügyi prevenciós célú eseményeken

Betöltés. Kérem, várjon.

Dóra Tímea Beatrice – Szalkai Zsuzsanna – Simon Judit (2024): A forprofit és nonprofit szervezetek együttműködésének vizsgálata egészségügyi prevenciós célú eseményeken. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 pp. 34–40. DOI:10.62561/EMOK-2024-03

DOI azonosító

https://doi.org/10.62561/EMOK-2024-03

Szerzők

  • Dóra Tímea Beatrice. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
  • Szalkai Zsuzsanna. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
  • Simon Judit. Budapesti Corvinus Egyetem.

Absztrakt

Tanulmányunk a magyarországi egészségügyi prevencióban megvalósuló szervezeti együttműködést vizsgálja. Kutatásunk célja, hogy mélyebb ismereteket szerezzünk az egészségügyi prevenciós rendezvényeket szervező forprofit és nonprofit szervezetek együttműködéséről, a kapcsolatokban megjelenő erőforrásokra összpontosítva. Kutatásunkhoz az Industrial Marketing and Purchasing (IMP) Group interakciós megközelítését alkalmaztuk. A különböző szervezetek körében online kérdőíves megkérdezést használtunk. A kutatásban a következőket vizsgáltuk: a prevenciós rendezvényeken részt vevő szervezetek szervezési és döntési gyakorlatát, a létrejött üzleti kapcsolatokban a felek által invesztált és generált erőforrások sajátosságait (különös tekintettel az információra, mint erőforrásra), valamint ezek lehetséges hatásait a fogyasztók egészségtudatosságára. Feltártuk az együttműködésből származó különböző előnyöket a kétféle szereplő számára. Az eredmények azt mutatják, hogy a forprofit szervezetek számára az együttműködést motiváló tényező a fogyasztók egészségtudatosságra való törekvése, míg a nonprofit szereplők számára ez nem játszik fontos szerepet. A válaszadók szerint a betegek egészségtudatosságára és egészségműveltségére leginkább az egészségügyi személyzet és tanácsadók lehetnek hatással. A forprofit szervezetek esetében a prevenciós programokban való részvétel motivációja sokkal összetettebb, mintha ezt csak CSR-tevékenységnek tekintenénk a vállalati portfólióban.

szervezetközi kapcsolatok egészségügyi prevenció nonprofit-forprofit együttműködés

Abstract

Exploring cooperation between for-profit and non-profit organisations at health prevention events

Our study examines organisational cooperation in health prevention in Hungary. The aim of our research is to gain a deeper understanding of the cooperation between for-profit and non-profit organisations organising health prevention events, focusing on the resources that are involved in these relationships. For our research, we used the interactive approach of the Industrial Marketing and Purchasing (IMP) Group. An online survey was used as the research method among different organizations. We investigated the followings: the organisational and decision-making practices of the organisations participating in prevention events, the characteristics of the resources invested and generated by the actors in the business relationships established (with a particular focus on information as a resource), and their potential impact on consumers’ health awareness. The different benefits of cooperation for the two types of actors were identified. The results show that for for-profit organisations, for collaboration, the consumers’ desire to be health-conscious is a motivating factor, while for non-profit actors this is not an important factor. According to respondents, health awareness and health literacy of patients can be most influenced by health care staff and advisors. For for-profit organisations, the motivation to participate in prevention programmes is much more complex than considering it as a CSR activity in the corporate portfolio.

inter-organisational relationships health prevention non-profit and for-profit collaboration

Nyelv

magyar

Befoglaló mű adatai

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-1-41
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989