Kincsesné Vajda Beáta (2024): Betegélmények az alapellátásban: a személyes ellátás és a telemedicina kettősségének vizsgálata
Betöltés. Kérem, várjon.
Kincsesné Vajda Beáta (2024): Betegélmények az alapellátásban: a személyes ellátás és a telemedicina kettősségének vizsgálata. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 pp. 61–68. DOI:10.62561/EMOK-2024-05
DOI azonosító
https://doi.org/10.62561/EMOK-2024-05
Szerzők
- Kincsesné Vajda Beáta. Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar.
Absztrakt
A szakirodalom egységes abban a tekintetben, hogy a magas minőségű egészségügyi ellátás a korszerű orvos- szakmai ismeretek és technológia mellett a páciensek ellátási folyamat során szerzett tapasztalatain is alapul, ezért fontos élményeik és értékeléseik mérése; a bemutatott kutatás célja ehhez kapcsolódik. E tanulmányban egy komplex, online módon felvett (N=326) kérdőív első részeredményei kerülnek bemutatásra. A kvantitatív eredmények alapján a konzultációk típusával való elégedettség szignifikánsan magasabb a személyes konzultációkban részesülők körében, mint a telefonos/online konzultációkban részesülők körében. Egy nyílt kérdésre adott kvalitatív válaszok 63%-a számolt be negatív tapasztalatról, melyek a személyes kapcsolat hiányára, a háziorvosok hiányos szakmai vagy interperszonális kompetenciáira, valamint ellátás-szervezési problémákra világítottak rá.
háziorvosi ellátás telemedicina betegelégedettség betegélmények
Abstract
Patient experience of primary care: examining the duality of personal- and telemedicine
The literature is consistent in that high-quality health care is based not only on modern medical professional knowledge and technology, but also on the experiences of patients during the care process, therefore it is important to measure their experiences and evaluations. The purpose of the presented research is related to this. In this study, the first and partial results of a complex online questionnaire (N=326) are presented. Based on the quantitative results, satisfaction with the type of consultations is significantly higher among those receiving personal consultations than among those receiving telephone/online consultations. 63% of the qualitative responses to an open question reported a negative experience, which highlighted the lack of personal contact, the lack of professional or interpersonal competences of general practitioners, as well as care management problems.
primary care telemedicine patient satisfaction patient experience
Nyelv
magyar
Befoglaló mű adatai
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024