Kovács Stefan – Veres István – Bíró-Szigeti Szilvia (2024): Mesterséges intelligencia és fenntarthatósági értékek jelentősége az egyetemi hallgatók marketinggel kapcsolatos jövőképében
Betöltés. Kérem, várjon.
Kovács Stefan – Veres István – Bíró-Szigeti Szilvia (2024): Mesterséges intelligencia és fenntarthatósági értékek jelentősége az egyetemi hallgatók marketinggel kapcsolatos jövőképében. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 pp. 69–76. DOI:10.62561/EMOK-2024-06
DOI azonosító
https://doi.org/10.62561/EMOK-2024-06
Szerzők
- Kovács Stefan. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar.
- Veres István. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar.
- Bíró-Szigeti Szilvia. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar.
Absztrakt
A tanulmány az MI térnyerésének hatását vizsgálja a marketing területén, különös tekintettel arra, hogyan értékelik és helyezik kontextusba ezt az eszközt a jövő marketing szakemberei. A kutatás a Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem gazdasági képzéseinek hallgatói körében került lefolytatásra kérdőíves felmérés segítségével. A kutatás során a hallgatók azon véleményére voltunk kíváncsiak, miszerint ők milyen értékeket tartanak fontosnak és miként látják az MI potenciális szerepét a marketingben. Felmérésünk kitért a hallhatók által érzékelt különbségek feltárására is. Az eredmények azt mutatják, hogy az MI kiemelt jelentőséggel bír a jövőbeli marketingben, de nem elhanyagolható a fenntarthatósági értékek megjelenése sem, és hangsúlyozzák a vállalatoknak és a marketing szakembereknek a proaktív hozzáállás fontosságát a technológiai és társadalmi változások integrálásába. A tanulmány arra ösztönzi a vállalatokat, hogy a fenntarthatóságot, az MI-t és az új technológiai trendeket stratégiai szinten kezeljék, hosszú távú fenntartható értéket teremtve.
felsőoktatás fenntarthatóság mesterséges intelligencia marketing
Abstract
The importance of artificial intelligence and sustainability values in university students’ vision of marketing
The paper examines the impact of the rise of AI in the field of marketing, with a particular focus on how we evaluate and contextualize this tool for the marketers of the future. The research was conducted among the students of the economics courses at the Budapest University of Technology and Economics using a questionnaire survey. During the study, we were interested in the opinions of the students, what values they consider important, and how they see the potential role of AI in marketing. Our survey also explored the differences perceived by the listeners. The results show that AI is essential in future marketing but the emergence of sustainability values and the integration of technological and social changes for companies and marketing professionals cannot be neglected. The study encourages companies to address sustainability, AI, and new technology trends at a strategic level, creating long-term sustainable value.
artificial intelligence higher education marketing sustainability
Nyelv
magyar
Befoglaló mű adatai
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024