Válasszon nyelvet

Lázár Erika – Bakó Lili – Németh Péter (2024): A színek szerepe az in-store információészlelésben: egy szemkamerás kísérlet tanulságai

Betöltés. Kérem, várjon.

Lázár Erika – Bakó Lili – Németh Péter (2024): A színek szerepe az in-store információészlelésben: egy szemkamerás kísérlet tanulságai. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 77–77.

Szerzők

  • Lázár Erika. Pécsi Tudományegyetem.
  • Bakó Lili. Pécsi Tudományegyetem.
  • Németh Péter. Pécsi Tudományegyetem.

Absztrakt

A modern bolti környezetnek köszönhetően a vásárlás mára egyre intenzívebb érzékszervi és érzelmi élmén�- nyé válik a fogyasztók számára. Éppen ezért fontos annak vizsgálata is, hogy ezek az ingerek milyen hatással vannak a vásárlók döntéseire. Az egyén figyelme azonban közel sem annyira tudatos, mint elsőre gondolnánk. A figyelem fő információforrását a vizuális ingerek adják, melyeket a látással, mint szenzoros folyamattal gyűjtünk be, ugyanakkor fontos neurobiológiai folyamatok húzódnak a háttérben. Általánosságban elmondható, hogy a döntéshozatal folyamata alapvetően gyors, emocionális és tudattalan, azaz sokkal inkább nevezhető intuitívnak, mint kognitívnak. Az információfeldolgozás 90%-a pedig tudattalanul történik. Egy 90 fős mintán végzett szemkamerás kísérletünkben arra mutattunk rá, hogy az árcímkék színekkel való kiemelésének nagy jelentősége van a bolton belüli információmegjelenítésben, hiszen a figyelem felkeltésének egy jó módját jelentik.

szemkamera kísérlet in-store vizsgálat szemmozgáskövetés kérdőíves megkérdezés

Abstract

The role of colour in in-store information perception: insights from an eye tracking experiment

The contemporary shopping environment has led to an intensification of the sensory and emotional experiences associated. It is therefore also important to investigate the impact of these stimuli on consumers’ decisions. However, it is important to note that the individual’s attention is not nearly as conscious as one might first think. The primary source of information for attention is visual stimuli, which are acquired by vision as a sensory process. However, it is important to note that important neurobiological processes are also involved. In general, the decision-making process is characterised by a rapid, emotional and unconscious nature, which may be perceived as more intuitive than cognitive. It can be demonstrated that 90% of information processing is unconscious. In our eye-tracking experiment with a sample of 90 people, we showed the importance of highlighting price labels with colours as a good way to attract attention in-store.

eye-tracking experiment in-store research questionnaire

Nyelv

magyar

Befoglaló mű adatai

Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024

Iratkozzon fel a hírlevelünkre

A * karakterrel jelölt mezők kitöltése kötelező
 

Adatok

Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért
1093 Budapest, Fővám tér 8.
info@emok.hu

Adószám: 18652279-1-41
Bankszámlaszám:
Magnet Bank 16200223-10038989

 
Sütiket használunk
Oldalainkon sütiket használunk. Ezek egy része szükséges az oldal működéséhez, a többi nekünk segít az oldal fejlesztésében és a felhasználói élmény javításában (követő sütik). Engedélyezheti ezeket a sütiket, de kérjük, vegye figyelembe, hogy az oldal nem minden funkcióját tudja igénybe venni a sütik nélkül.