Lázár Erika – Nagy Ákos – Szűcs Krisztián (2024): Az érzelmi élmény feltárása a kiskereskedelmi mobilalkalmazások használatában
Betöltés. Kérem, várjon.
Lázár Erika – Nagy Ákos – Szűcs Krisztián (2024): Az érzelmi élmény feltárása a kiskereskedelmi mobilalkalmazások használatában. In: Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024 pp. 78–78.
Szerzők
- Lázár Erika. Pécsi Tudományegyetem.
- Nagy Ákos. Pécsi Tudományegyetem.
- Szűcs Krisztián. Pécsi Tudományegyetem.
Absztrakt
A kiskereskedelmi mobilalkalmazások egyre növekvő népszerűsége együtt jár a mobil felhasználói élmény kutatása iránti érdeklődés növekedéséA témával foglalkozó tanulmányok többsége azonban - a technológia elfogadási modellre támaszkodva - elsősorban haszonelvűségi szempontokra összpontosítanak, ami mellett a hedonista (pl. érzelmeket vizsgáló) irányok elmaradnak Ezt felismerve, jelen kutatás célja a kiskereskedelmi mobilalkalmazás-használat hedonikus és haszonelvűség aspektusainak vizsgálata az érzelmi élmény vetületében, fókuszálva a felhasználói elégedettségre. Az eredmények azt mutatják, hogy a kiskereskedelmi alkalmazások által kiváltott pozitív érzelmek növelik az elégedettséget, míg a haszonelvű érték alacsonyabb szintje nem feltétlenül okoz elégedetlenséget, de negatív érzelmeket válthat ki. A kiskereskedelmi alkalmazások hedonikus aspektusai (esztétikum és élvezet) tehát pozitív érzelmeket válthatnak ki, és ezek szignifikáns pozitív hatást gyakorolnak az elégedettségre és így a vásárlói magatartásra.
kiskereskedelmi mobilapplikációk mobil felhasználói élmény érzelmek
Abstract
Unveiling the Emotional Experience in Retail Mobile App Usage
The increasing use and popularity of mobile retail applications is driving research into mobile user experience. However, instead of assessing the role of emotions, most studies focus on the utilitarian aspect and apply a technology acceptance model. Our research aimed to investigate the impact of both hedonic and utilitarian factors on customer satisfaction and spending. The results suggest that positive emotions evoked by retail applications increase satisfaction, while lower levels of utilitarian value do not necessarily cause dissatisfaction but can evoke negative emotions. Hedonic aspects of mobile retail applications (aesthetics and enjoyment) can evoke positive feelings, and these have a significant positive effect on satisfaction and customer behaviour.
retail applications mobile user experience emotions
Köszönetnyilvánítás
A kutatást az NKFI-146356 OTKA pályázat támogatta.
Nyelv
magyar
Befoglaló mű adatai
Szűcs Krisztián – Putzer Petra – Törőcsik Mária (szerk.) (2024): A (marketing) világ megkettőződése - Egyesület a Marketing Oktatásért és Kutatásért XXX. Nemzetközi Konferenciájának Absztrakt- és Tanulmánykötete. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar: Pécs. ISBN: 978-963-626-318-8 DOI:10.62561/EMOK-2024